شناسهٔ خبر: 28325265 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی هرمزگان خبر داد

آمادگی برگزاری مناظره میان اعضای هیات علمی

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد هرمزگان اظهار کرد: جهاد دانشگاهی آمادگی خود را برای اجرای مناظره‌ در سایر سطوح علمی دانشگاه‌ها از جمله در سطح اعضای هیات‌علمی، اعلام می‌کند.

صاحب‌خبر -

‌به گزارش ایسنا، وحید دلپسند، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد هرمزگان عنوان کرد: گاه در هنگام برگزاری مسابقات نکات و مطالبی که توسط دانشجویان بیان می‌شود برای شخص من قابل‌استفاده و بسیار جالب است. گاهی مواضعی از گروه‌ها را می‌شنویم و می‌بینیم که برخلاف برداشت اولیه و تیپ فکری آن‌ها است و این نشان‌دهنده این است که مطالعه و تحقیق تا چه حد می‌تواند در نگرش و رویکرد فکری انسان تغییر ایجاد کند.

وی بیان کرد: وقتی گفته می‌شود مناظره فرصتی است برای یادگیری این جمله تنها یک شعار نیست بلکه واقعیتی است که با چشم آن را می‌توان دید چراکه مناظره‌ها  فرصتی برای مطالعه و تحقیق و تجزیه‌وتحلیل مسائل برای دانشجویان فراهم کرده است و همین امر گواه این است که حق مطلب در برگزاری مسابقات مناظره ادا شده است.

دلپسند اضافه کرد: گفت‌وگوهای جدی و قاعده‌مند در قالب مناظره میان اعضای هیئت‌علمی دانشگاه‌ها و گروه‌های فکری از جمله ضروریات امروز فضای عمومی کشور است.

هم‌چنین نماینده سازمان دانشجویان ایران و ناظر مسابقات مناظره در مرحله استانی استان هرمزگان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا عنوان کرد: ازآنجاکه ضعف گفت‌وگو و فرهنگ گفتمان در کشور وجود دارد و کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها موفق نشد خروجی لازم را داشته باشد، مسابقات مناظره دانشجویی به همین منظور توسط سازمان دانشجویان ایران با مدیریت جهاد دانشگاهی با شعار" مناظره فرصتی برای یادگیری" کار خود را آغاز کرد.

هاشمی ادامه داد: هدف سازمان دانشجویان این است که از طریق این مسابقات مسیری را برای دانشجویان هموار کند تا نظرات مخالف شنیده شود و مهارت شنیداری و توانایی پاسخ‌دهی صحیح و تمام مسائلی که به فرهنگ گفت‌وگوی‌ما مربوط می شود بهبود یافته و در راستای ارتقاء حرکت کند.

وی بیان کرد: خوشبختانه امسال در استان هرمزگان اشتیاق خاصی در تیم‌ها دیده شده و با آمار بالایی در این مسابقات شرکت کرده‌اند.

هاشمی عنوان کرد: امروز در مرحله فینال و اختتامیه این دوره از مسابقات در استان هرمزگان هستیم در روز سیزدهم تیم‌های برگزیده در استان خراسان رضوی پذیرش خواهند شد و مهمان امام رضا، امام مناظرات خواهند بود و سه تیم از هرمزگان به استان خراسان رضوی سفر خواهند کرد.

وی در پایان گفت: بعد از پایان مرحله منطقه‌ای که در چهار منطقه غرب، شرق و جنوب کشور، شمال و شمال غربی، تهران و البرز ادامه مسابقات را به میزبانی تهران خواهیم داشت.

رافت، دبیر اجرایی این مسابقات نیز با بیان اینکه تعداد کل شرکت‌کننده‌ها ۳۲ تیم و تعداد کل شرکت‌کننده‌ها ۱۲۸ نفر است، بیان کرد: تعداد کل مسابقات ۱۶ و تعداد هیئت‌داوران ۲۵ نفر که به قضاوت این مسابقات پرداختند. هم‌چنین مسابقات در مدت یک هفته در قالب ۲۸مسابقه و در مرحله نیمه‌نهایی و نهایی دو مسابقه در دو روز برگزار شد.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

برچسب‌ها:

نظر شما