شناسهٔ خبر: 28324871 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیر کل نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی:

مشکل توزیع یا کسری کتاب درسی پایه 12 نداریم

تهران-ایرنا- مدیرکل نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: تاکنون گزارشی مبنی بر مشکل تهیه و توزیع کتاب های درسی پایه دوازدهم دریافت نشده و مشکلی در توزیع یا کسری کتاب در این پایه تحصیلی نداریم.

صاحب‌خبر -

احمد رضا امینی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار حوزه آموزش ایرنا اظهار داشت: توزیع کتاب های درسی
دوره اول متوسطه شامل پایه‌های هفتم، هشتم و نهم و دوره دوم متوسطه شامل پایه‌های دهم و یازدهم و دوازدهم شاخه نظری رشته‌های ریاضی و فیزیک، علوم تجربی و علوم انسانی در تمام استان‌های کشور برای کاهش بار ترافیکی دریافت کتاب ها امسال زودتر از همیشه و از سوم شهریورماه آغاز شد.
وی تصریح کرد: توزیع کتاب های پایه دوازدهم در دورترین نقطه کشور انجام شده و صرفا ممکن است دانش آموزی به دلیل تغییر رشته نیاز به تهیه کتاب داشته باشد که این امکان از طریق سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی، فراهم شده تا افراد کتاب های مورد نیاز خود را سفارش داده و از طریق پست دریافت کنند.
مدیر کل نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی ادامه داد: این امکان برای دانش آموزان و معلمان فراهم است که در صورت نیاز به یک عنوان یا حتی یک دوره کتاب درسی سفارش خود را در این سامانه ثبت کرده و با همان قیمت مصوب روی جلد، کتاب ها را خریداری کنند و صرفا مبلغ ناچیزی به عنوان هزینه پست اضافه خواهد شد.
امینی درباره فروش سه برابر قیمت کتاب های درسی پایه 12 نیز گفت: ما باید به کمک رسانه ها در این زمینه مردم را آگاه کنیم در شرایطی که سامانه فروش کتاب های درسی راه اندازی شده و افراد به راحتی می توانند سفارش خود را ثبت کرده و از طریق پست دریافت کنند و یا برای دوره های تحصیلی متوسطه اول و شاخه نظری از طریق کتابفروشی های مجاز که فهرست آنها در سامانه https://www.irtextbook.com/BookStoreInfo درج شده اقدام کنند، دیگر نیازی نیست که برای عده ای از سودجویان بازار گرمی شود.
به گفته وی شاید تعدادی از کتابفروشی ها تخلفاتی داشته باشند که در صورت شناسایی، سریعا با آنها برخورد می کنیم اما مردم به این تخلفات نباید دامن بزنند زیرا سامانه ای برای معرفی کتابفروشی های مجاز مشخص شده و همچنین فروش تک جلدی کتاب های درسی تمامی پایه های تحصیلی از اول ابتدایی تا دوازدهم تا 20 اسفندماه امکان پذیر است.
مدیرکل نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی وزارت آموزش و پرورش یادآورشد: در سال تحصیلی 98-97، در مجموع هزار و 74 عنوان کتاب در قالب 135 میلیون جلد کتاب درسی منتشر شده است و به دلیل افزایش جمعیت دانش آموزی کلاس اولی ها اندکی کتاب های این پایه افزایش داشته اما در دیگر پایه ها تعداد تقریبا همانند سال تحصیلی گذشته است.
به گزارش ایرنا، دوم مهرماه وزیر آموزش و پرورش در یک برنامه خبری عنوان کرده بود که در پایه دوازدهم مشکل اداری به وجود آمده است که تا چند روز آینده برطرف می‌شود و کتاب پایه دوازدهم به دست تمام دانش‌آموزان خواهد رسید.
سید محمد بطحایی همچنین درباره فروش کتاب پایه دوازدهم به 3 برابر قیمت، اظهار داشته بود که برخی سوءاستفاده کنندگان از این شرایط بهره می‌برند اما کتاب برای همه دانش‌آموزان هست و به‌ زودی در اختیارشان قرار می‌گیرد؛ ضمن اینکه نسخه pdf کتاب‌ها نیز روی سایت سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی قرار دارد.
علمی**1883**1440

نظر شما