شناسهٔ خبر: 28323536 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

دهقان در گفتگو با دانشجو:

وزارت علوم با استفاده از ظرفیت اساتید نقیصه‌های اقتصادی را رفع کند

دبیر دفتر تحکیم وحدت از وزارت علوم خواست در فضای تحریم‌ها با استفاده از ظرفیت اساتید و نخبگان نقیصه‌های اقتصادی را رفع کند.

صاحب‌خبر -
علی دهقان دبیر دفتر تحکیم وحدت در گفتگو با دانشجو، گفت: در حال حاضر فضای کشور در یک فضای ویژه اقتصادی قرار دارد و از طرفی ۱۳ آبان زمان بازگشت تحریم‌های رفع‌شده علیه ایران به موجب برجام است از این رو یک شوک اقتصادی نیز در این مرحله به اقتصاد وارد می‌شود البته نمی‌گوییم که وضع بدتر از الان می‌شود با این وجود وزارت علوم هم در برابر دانشجویان و هم در برابر اساتید وظیفه دارد.

وی افزود: در این شرایط فشار اقتصادی که بر دانشجویان و خانواده‌های آن‌ها وارد می‌شود طبیعتا به فضای دانشگاه‌ها و خوابگاه‌ها هم کشیده می‌شود؛ از این رو نیاز است که وزارت علوم برای این مسئله چه در حوزه مالی و چه در حوزه روانشناسی برنامه ریزی داشته باشد.

دبیر دفتر تحکیم وحدت گفت: در مورد دانشگاه‌ها نیز وقتی که از اقتصاد دانش بنیان و اقتصاد مقاومتی حرف می‌زنیم طبیعتا بار اصلی آن روی دوش اساتید دانشگاه و ظرفیت نخبگانی است با این وجود مهم است که از این ظرفیت استفاده شود و نقیصه‌های اقتصادی را که به وجود آمده و بیشتر هم به وجود خواهد آمد با اتکای جوانان و دانشگاه‌ها و اساتید این مشکلات رفع شوند.

نظر شما