شناسهٔ خبر: 28323337 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

سدها به کمک تامین آب روستاهای آذربایجان غربی می آید

کاظم محمدی اقدم روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای استفاده از آب‌های سطحی و آب سد‌ها برای تامین آب شرب روستا‌های ماکو، شوط و پلدشت که کیفیت

صاحب‌خبر - کاظم محمدی اقدم روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای استفاده از آب‌های سطحی و آب سد‌ها برای تامین آب شرب روستا‌های ماکو، شوط و پلدشت که کیفیت پایینی دارند، اقدامات اولیه انجام شده است.
وی ادامه داد: موقعیت خاص جغرافیایی شهرستان‌های ماکو، شوط و پلدشت و همچنین نبود منشا مناسب برای تامین آب آشامیدنی در روستا‌های این شهرستان ها موجب شده تا تمهیداتی برای استفاده از آب سطحی بیندیشیم.
وی اضافه کرد: دراین راستا پیشنهاد تقسیم شهرستان ماکو به سه بلوک تامین آب از تصفیه خانه شهرماکو، غارآبی یاریم قیه و مطالعه جهت حفر چاه فلمن در روستای قره قویون به تصویب رسیده است.
وی بیان کرد: برای حل مشکلات تامین آب شرب در روستا‌های شوط و پلدشت نیز اجرای پروژه 106 روستایی قره قویون و 34 روستایی نازک با شتاب بیشتری انجام می شود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان غربی گفت: 75 درصد از جمعیت روستایی استان در یک هزار و 800 روستا از نعمت آب آشامیدنی سالم و بهداشتی برخوردار هستند.
محمدی اقدم افزود: افزون بر یک هزار و 800 روستای پرجمعیت در آذربایجان غربی تحت پوشش خدمات آب و فاضلاب روستایی قرار دارد که بیش از یک میلیون نفر در آنها زندگی می کنند.
وی بیان کرد: هم اکنون 84.6 درصد از روستاهای استان تحت پوشش خدمات این شرکت قرار دارند که برای تحت پوشش قرار دادن باقی روستاها یک هزار و 620 میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.
به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی 2 هزار و 839 روستا دارد که از این تعداد، 2 هزار و 200 روستا بالای 20 خانوار است و افزون بر یک میلیون و 150 هزار نفر در آنها زندگی می کنند.
افزون بر یکهزار و 800 روستای پرجمعیت در آذربایجان غربی تحت پوشش خدمات آب و فاضلاب روستایی قرار دارد.
8137/2093
انتهای پیام

نظر شما