شناسهٔ خبر: 28323097 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا خبر داد:

اجرای "طرح جریمه ریالی سربازی" فقط تا پایان سال جاری/ امروزه مشمولان از خدمت سربازی استقبال می‌کنند

رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا از اجرای "طرح جریمه ریالی سربازی" فقط تا پایان سال جاری خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا،‌ سردار بهرام نوروزی در نشست خبری خود در خصوص تعویض کارت‌های پایان خدمت گفت: از سال 62 تا 90، ده میلیون کارت تعویض شده است. مابقی هم باید اقدام کنند، چرا که کارت‌های قدیمی اعتبار ندارد.

وی همچنین درباره جریمه مشمولان غایب تاکید کرد: این قانون تا پایان امسال برای افرادی که بیش از 8 سال غیبت دارند، اجرا می شود، پیش بینی ما این بود که یک میلیون از این طرح استفاده کنند از 4 سال گذشته تاکنون نیز 600 هزار نفر برای این طرح مراجعه کرده‌اند.

سردار نوروزی در خصوص مسائل و دغدغه‌های مشمولان نظام وظیفه گفت: یکی از دغدغه‌های مشمولان موضوع ادامه تحصیل یا اعزام به خدمت است. اشتغال بعد از خدمت، اسکان و ازدواج از دیگر دغدغه‌های مشمولان است. از همین رو ما در معاونت اجتماعی بخشی به عنوان مددکاری اجتماعی را راه اندازی کردیم تا با ارائه مشاوره به مشمولان این دغدغه‌ها برطرف شود همچنین از دیگر مباحث بحث قوانین و مقررات جریمه غیبت مشمولان است و اینکه تا چه زمانی می‌توانند از این فرصت برای پرداخت جریمه استفاده کنند.

وی ادامه داد: مشمولانی که بیش از هشت سال غیبت دارند چه داخل کشور و چه در خارج از کشور برای پرداخت جریمه غیبت تا پایان سال جاری فرصت داشته و باید به مراکز پلیس 110 مراجعه کرده و تعیین تکلیف شوند.

رئیس نظام وظیفه عمومی ناجا در خصوص جریمه مشمولان غایب نیز گفت: برای مشمولان غایب محرومیت‌های اجتماعی در نظر گرفته شده و مشمولان اجازه ندارند در هیچ سازمانی استخدام شوند و همچنین اصناف در صورت استخدام مشمولان غایب جریمه خواهند شد.

وی ادامه داد: با توجه به میزان تحصیلات مشمولان استقبال برای رفتن به خدمت اولویت پیدا کرده و امروزه مشمولان از خدمت سربازی استقبال می‌کنند و نسبت به گذشته میزان غایبان مشمول کم شده است.

سردار نوروزی در خصوص میزان دریافتی از جریمه مشمولان غایب تا به امروز گفت: بخش وصول درآمد با سازمان نظام وظیفه است اما وقتی این هزینه وارد خزانه می‌شود توزیع آن و مقدار مبلغ آن برعهده دولت و نمایندگان مجلس است. همچنین مسائل مربوط به حقوق سربازان توسط ستاد کل نیروهای مسلح بررسی می‌شود.

سردار نوروزی در خصوص کارت‌های جعلی پایان خدمت نیز گفت: هزار و 884 کارت جعلی که هیچ سابقه‌ای در سازمان وظیفه عمومی نداشتند شناسایی شده و در خصوص این کارت‌ها پرونده در پلیس آگاهی تشکیل و مراحل بعدی آن در این پلیس در حال اجراست.

سردار نوروزی با بیان اینکه خرید و فروش خدمت سربازی در قانون وجود ندارد و جریمه غیبت برای مشمولان غایب در نظر گرفته می‌شود گفت: قانون کسری خدمت فرزندان ایثارگران که اخیرا توسط ستاد کل نیروهای مسلح تصویب شده است تنها برای مشمولانی در نظر گرفته می‌شود که در حال اعزام هستند.

نظر شما