شناسهٔ خبر: 28322950 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

تجمع بزرگ معماران و شهرسازان حسینی

مرکز معماری اسلامی به مناسبت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان و هم زمان با دومین فراخوان طراحی موکب اربعین برگزار می‌کند.

صاحب‌خبر -

سرویس جامعه فردا: برای اولین بار در سال ۱۳۹۵ مسابقه‌ای با عنوان طراحی معماری موکب برگزار کرد؛ این مسابقه با استقبال جمع کثیری از معماران و دانشجویان این رشته روبرو شد. مرکز معماری اسلامی جهت ارتقاء سطح آگاهی معماران و شهرسازان از موضوع موکب و همچنین آشنایی بیشتر جامعه متخصصین با سبک زندگی اربعین و ارتقا طرح‌های متقاضی شرکت در مسابقه و هم‌خوانی بیشتر آن‌ها با فرهنگ و سبک زندگی اربعین و هم‌زمان با اعلام دومین فراخوان طراحی در نظر دارد، نشستی ترویجی جهت درک بهتر معماران و دانشجویان این رشته فراهم نماید. به همین مناسب تجمع بزرگ معماران و شهرسازان حسینی با عنوان موکب و سبک زندگی اربعین در روز جمعه ششم مهرماه ۱۳۹۷ در سالن سوره حوزه هنری واقع در تهران خیابان سمیه بین نجات اللهی و حافظ در ساعت ۱۵ برگزار می‌گردد.


در این مراسم استاد علیرضا پناهیان به تعریف جایگاه موکب و سبک زندگی اربعین پرداخته و ابعاد معرفتی و معنایی جایگاه موکب را تبیین می‌نمایند. در ادامه دکتر حیدر جهانبخش، به باید‌ها و نباید‌های فضایی در موکب اربعین خواهد پرداخت. همچنین در این مراسم حاج امیرعباسی مداح اهل بیت دقایقی به ذکر مناقب اهل بیت (ع) پرداخته و مرثیه‌سرایی خواهند کرد.

نظر شما