شناسهٔ خبر: 28322922 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین:

دشت قزوین پایلوت اجرای طرح توسعه کشت سورگوم می شود

قزوین- رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: دشت کشاورزی قزوین استعداد و ظرفیت کشت محصول سورگوم را دارد و آماده عملیاتی کردن این طرح مهم در استان هستیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر،همایش راهکارهای کشت ذرت وسورگوم و ارتقای عملکرد آن روز سه شنبه با حضور عباس کشاورز معاون زراعت وزارت جهاد کشاورزی، مدیرعامل فدراسیون ملی ذرت و سورگوم فرانسه، معاونان و مدیران سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین و دامداران و اتحادیه دامداران در مجموعه باغستان برگزار شد.

فاطمه خمسه در این همایش گفت: استان قزوین سالیانه یک میلیون و۴۰۰ هزار تن علوفه دامی تولید می کند که این میزان حدود ۷۰ درصد علوفه مورد نیاز واحدهای دامی در استان است و ۳۰ درصد مابقی نیز از خارج استان تامین می شود.

وی بیان کرد: با توجه به وجود واحدهای دامی بزرگ؛ این استان نیازمند تامین یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن علوفه است و باید با استفاده از تجارب دیگر کشورها بتوانیم اقلام جدیدی را نیز کشت کنیم.

خمسه تصریح کرد: در استان قزوین سالانه بیش از ۲۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به زیرکشت ذرت و سورگوم می رود و با داشتن دشت حاصلخیز می توانیم به اقتصاد کشاورزی استان و کشور کمک کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین یادآورشد: قزوین دارای ۴۸۹ هزار هکتار اراضی کشاورزی است و درردیف ۱۰ استان مطرح کشور در تولید محصولات زراعی و باغی قرار دارد که مهمترین محصولات کشاورزی استان شامل: گندم، جو، کلزا، ذرت و محصولات باغی شامل انگور، زیتون و پسته است.

وی بیان کرد: مهمترین مشکل استان قزوین خشکسالی و شرایط اقلیمی است و چون تولید علوفه آب بر است ما نیازمند تولید علوفه کم آب هستیم و آمادگی داریم به عنوان پایلوت اجرای نمونه های مقاوم شده این محصول باشیم تا پس از اجرای آزمایشی بتوانیم آن را در سطح کشور هم عملیاتی کنیم.

در این همایش کشاورزان با ویژگی های کشت محصول سورگوم در استان آشنا شدند.

نظر شما