شناسهٔ خبر: 28322827 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

حاجیلو در گفت وگو با ایرنا مطرح کرد:

شهرآورد 88 آغاز بازگشت استقلال به روزهای اوج

تهران - ایرنا - سرپرست تیم استقلال تهران گفت: اعتقاد قلبی من بروز اتفاقات خوب در شهرآورد 88 برای آبی های پایتخت است و بر این باورم این مسابقه حساس می تواند استارت موفقیت ما برای بازگشت به روزهای اوج باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، «اصغر حاجیلو» روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: از این که نتوانستیم انتظارات هواداران استقلال را فراهم کنیم ناراحتیم و این بدترین اتفاق ممکن برای ماست.
او با تاکید بر این نکته که طرفداران استقلال حق دارند از نتایج نه چندان خوب این تیم ناراضی باشند، یادآور شد: این نگرانی را درک می کنیم و از صمیم قلب امیدوارم در بازی روز پنجشنبه هفته جاری هدیه خوبی به آنان بدهیم.
حاجیلو درباره دلایل ناکامی استقلال در مسابقات لیگ برتر نیز یادآور شد: تیم ها مقابل استقلال دفاعی بازی می کنند و این شرایط را برای ما سخت می کند، ضمن اینکه بدشانس هم هستیم و در بازی هایی که انجام می دهیم به آنچه که استحقاقش را داریم، نمی رسیم.
او افزود: این درست که استقلال هنوز نتوانسته به تیمی که مد نظر فوتبالدوستان است برسد، ولی من به آینده استقلال بسیار خوشبینم و اعتقاد دارم روزهای خوبی انتظار این تیم را می کشد.
مدیر فوتبالی استقلال در پاسخ به این پرسش که شهرآورد پنجم مهر ماه را چطور پیش بینی می کند، گفت: این که پرسپولیس فاصله امتیازی اش با استقلال زیاد است ملاک خوبی نیست تا پیش بینی کنیم استقلال نمی تواند در شهرآورد برنده باشد، همیشه در بازی های شهرآورد تیمی که امتیازش کمتر بوده عملکرد بهتری را از خود به نمایش گذاشته و اغلب اوقات به پیروزی رسیده است.
حاجیلو در ادمه به ذکر خاطره ای از شهرآوردهای گذشته پرداخت که خود نیز در آن حضور داشت.
وی گفت: پرسپولیس همه بازی هایش را برده بود و استقلال شرایط خوبی نداشت، وضیعت استقلال از تیم امروزی نیز بدتر بود، «ولادیمیر جکیچ» آلمانی سرمربی استقلال بود و تیمی جوان بودیم، در ورزشگاه شهید شیرودی کاری کردیم کارستان و با فوتبالی رویایی سه بر صفر برنده از زمین خارج شدیم.
مدیر فوتبالی استقلال درباره شرایط روحی روانی آبی پوشان پایتخت در آستانه شهرآورد پیش رو گفت: بازیکنان استقلال به خوبی از حساسیت این مسابقه آگاه هستند و می دانند شهرآورد با تمام بازی های لیگ برتر متفاوت است، بازیکنان استقلال در جدال با پرسپولیس از جانشان مایه می گذارند.
او به حذف استقلال از لیگ قهرمانان آسیا اشاره کرد و گفت: متاسفانه به رغم این که استقلال نمایش خوبی در قطر به اجرا گذاشت و حتی می توانست باخت سه بر یک مقابل السد را جبران کند از رسیدن به مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا حذف شد، اگر ما مثل دوحه در تهران بازی می کردیم الان در این رقابت ها حضور داشتیم.
مدیر فوتبالی استقلال درباره تفاوت های پرسپولیس و استقلال در لیگ قهرمانان آسیا خاطر نشان ساخت: استقلال در آسیا همیشه بیرون از خانه خوب بازی می کند و بر عکس پرسپولیس در خانه عملکرد بهتری دارد، چند سال پیش و در زمان سرمربیگری مرحوم ناصر حجازی خارج از ایران تیم های قدرتمندی را شکست دادیم اما متاسفانه در فینال مغلوب جوبیلو ایواتای ژاپن شدیم و از رسیدن به سومین جام آسیایی بازماندیم.
حاجیلو ادامه داد: استقلال به جمع تیم های مدعیان قهرمانی باز می گردد و این اصلا برای استقلال که پرافتخارترین تیم ایران در قاره کهن محسوب می شود، کار سختی نیست.
پیشکسوت استقلال به نقش شفر در بازی روز پنجم مهرماه اشاره کرد و گفت: سرمربی آلمانی استقلال نقش تاثیرگذاری در این بازی خواهد داشت و می تواند مرد اول شهرآورد باشد، او از مصاف با پرسپولیس فقط سه امتیاز می خواهد.
حاجیلو به بهترین خاطره اش از بازی های شهرآورد اشاره کرد و گفت: سال 62 وقتی به زمین رفتیم ،120 هزار تماشاگر آمده بودند، کنار زمین پر بود از هواداران دو تیم، بر روی نورافکن ها افراد زیادی نشسته بودند.
او تصریح کرد :وقتی به زمین رفتیم پر از استرس بودم، شاید باور نکنید اما از فشار هیجان و ترس زمین خودمان را گم کردم پیش خودم گفتم اگر بازیکنان پرسپولیس به سمت من بیایند یعنی ناصر حجازی پشت من درون دروازه است.
حاجیلو گفت: بعد از چند دقیقه داور به دلیل هجوم تماشاگران به نورافکن و دیوارهای استادیوم بازی را برای چند دقیقه تعطیل کرد و به رختکن رفتیم، 10 دقیقه ای آنجا بودیم و وقتی برگشتیم دیگر از آن فشار و هیجان خبری نبود و بهترین بازی مان را به نمایش گذاشتیم.
او افزود: بازی عجیبی بود، رضا نعلچگر از سمت راست حرکت کرد حمید درخشان را جا گذاشت، توپ را بر روی درواز پرسپولیس سانتر کرد و پرویز مظلومی گل زد. برد بسیار خوبی بود و مطمئن باشید تا ابد رکورد پرتماشاگرترین شهرآورد تاریخ به این مسابقه تعلق خواهد داشت.
حاجیلو تاکید کرد: نکته مهم و با ارزش برای من این است که در پر تماشاگرترین بازی شهرآورد حتی یک هوادار از استقلال و پرسپولیس آسیب ندید و همه سالم به خانه هایشان بازگشتند. به نظر من دلیلش این بود که دو تیم فوتبال زیبا به اجرا گذاشتند و هوادار ما این مهم را به خوبی درک می کند.
مدیر فوتبالی استقلال در پایان اظهار داشت: از هواداران عزیز استقلال در خواست می کنم با تمام وجود به حمایت تیم محبوبشان بپردازند و حتم داشته باشند در شهرآورد اتفاقات خوبی برایشان رقم خواهیم زد.
ورزشی **م.ت**1597

نظر شما