شناسهٔ خبر: 28321915 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

1260 تانکر طرح نذر آب در سیستان و بلوچستان توزیع شد

زاهدان - ایرنا - مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: تمامی تانکرهای نذر آب استان شامل هزار و 260 عدد از مرداد ماه تاکنون در 502 روستای فاقد شبکه آبرسانی توزیع شد.

صاحب‌خبر -

رسول راشکی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سازمان جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی برای کاهش آلام مردم دچار خشکسالی سیستان و بلوچستان 14 مرداد امسال در قالب طرح نذر آب سه طرح توزیع تانکر آب، سبد غذایی و اعزام کاروان های سلامت را به اجرا در آورده است.
وی افزود: تانکرهای نذر آب این جمعیت با گنجایش هزار تا پنج هزار لیتری در روستاهای درگیر خشکسالی استان توزیع شد که افزون بر 199 هزار نفر در این روستاهای استان از آب آشامیدنی سالم برخوردار شدند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان از توزیع 21 هزار و 129 سبد غذایی طرح نذر آب جمعیت هلال احمر در سیستان و بلوچستان خبر داد و افزود: همزمان با اجرای طرح نذر آب در این استان از مجموع 50 هزار سبد غذایی پیش بینی شده این طرح تاکنون 21 هزار و 129 سبد غذایی میان مردم درگیر خشکسالی استان توزیع شده و این روند تا اتمام سبدها ادامه دارد.
وی ادامه داد: همچنین در قالب این طرح 44 هزار و 714 بیمار در 521 روستا از 14 تا 19 مرداد توسط پزشکان مستقر در کاروان های سلامت در سراسر سیستان و بلوچستان به طور رایگان ویزیت شدند.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان به دلیل بروز خشکسالی 2 دهه و وزش بادهای موسمی 120 روزه سیستان و مونسون (بادهایی که شبیه به نسیم دریا بوده، اما سرعت وزش در آنها شدیدتر و هماهنگ تر است و در زمان های خاصی از سال در دریای عمان و سواحل چابهار جریان دارند) همواره با بادها و توفان های شدید و گرد و غبار روبه رو است که گاه سبب کاهش دید و آلودگی هوا بیشتر از 20 برابر حد استاندارد می شود.
این استان به سبب گستردگی زیاد (11.5 درصد گستره کشور) و موقعیت جغرافیایی و آب و هوایی از جمله استان هایی است که احتمال وقوع چندین مخاطره طبیعی به طور همزمان در آن وجود دارد، در شمال این استان تندبادها و گرد و غبار شدید و خشکسالی، در مرکز سیل و زلزله و در جنوب نیز احتمال وقوع سونامی و دمای زیاد هوا معمولا تا بیش از 50 درجه و ریزش باران های فصلی و جاری شدن سیل های مقطعی وجود دارد.
7316 **6081

نظر شما