شناسهٔ خبر: 28321647 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

شهردار تهران:

تدوین برنامه سوم شهر تهران باتوجه به منابع در اختیار/ با اجرای سیستم هوشمند فساد از بین می رود

شهردار تهران گفت: بدون هوشمند سازی امکان مبارزه با فساد وجود ندارد، هر جا فساد وجود داشته باشد امکان تحقق توسعه نیز محال است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اجتماعی برنا، محمد علی افشانی در صحن شورا با ارائه لایحه برنامه سوم گفت: مهمتر از تدوین برنامه اجرای آن است و همانطور که رئیس شورا اشاره داشت تلاش کردیم برنامه به گونه ای تدوین شود که قابل اجرا باشد.

 

وی ادامه داد: لایحه برنامه سوم با تاکید بر اهداف مهمی چون حکمروایی شهری( اداره شهر)، پاسخگویی، توسعه عدالت، کاهش نابرابری و زیست پذریری تدوین شده اند.

به گفته افشانی این برنامه در11 فصل و 91 ماده از جمله سرمایه سازمانی، هوشمند سازی، اقتصاد و مالی شهری، فضای کالبدی، عمرانی و فنی، محیط زیست، فرهنگی و اجتماعی، ایمنی و مدیریت بحران، حمل و نقل و ترافیک تدوین شده است.

وی تشریح کرد: در بخش حکمروایی شهری این برنامه بر نکاتی از جمله تهیه شاخص های حکمروایی، ایجاد نظام‌ مدیریت هماهنگ در شهرداری، تنقیح قوانین، تعیین شاخص های زیست پذیری و رتبه بندی محلات، ساز و کار مشارکت شهروندان، مقابله با فساد و بهبود سلامت اداری تاکید شده است.

افشانی افزود: همچنین در این بخش ایجاد سامانه قابل دسترس اطلاعات در تمام حوزه های ماموریتی، سنجش مستمر عدالت و رضایتمندی شهروندان، بازنگری و اصلاح نظام مدیریت شهری، استقرار نظام مدیریت کیفیت در تمام سازمان‌های شهرداری، ارتقای کیفیت پدید آوری و طراحی پروژه ها و نیز هوشمندسازی فرآیند انجام ماموریت های شهرداری نیز مورد تاکید قرار گرفته است.

شهردار تهران با بیان اینکه برنامه ام بر ارتقای کیفیت زندگی و رضایتمندی شهروندان با شعار شهر زیست

پذیر و شهروند مشارکت پذیر استوار است، اظهارداشت: یکی از مهمترین شاخص های زیست پذیری داشتن قدرت انتخاب در حمل و نقل عمومی است.

به گفته وی، با تدوین شاخص های مختلف، محله ها رتبه بندی می شوند و محله هایی که کمبودهایی دارند بودجه بیشتری با عنوان تبعیض مثبت دریافت می کنند.

افشانی با بیان اینکه بدون هوشمند سازی امکان مبارزه با فساد وجود ندارد گفت: هر جا فساد وجود داشته باشد امکان تحقق توسعه محال است زیرا منابع هدر می رود و رابطه جای ضابطه را می گیرد.

وی یکی از سیستم‌های هوشمند را موضوع صدور پروانه خواند و تاکید کرد: از روز نخست اعلام کردم باید تا پایان سال فرآیند صدور پروانه هوشمند شود و از شهریور سال اینده کسی برای دریافت پروانه به شهرداری مراجعه نکند.

شهردار تهران افزود: همه باید بدانند سطح اشغال هر خیابان شهر چه میزان و مبلغ صدور پروانه آن چقدر است تا کسی از آن به عنوان ابزار قدرت و در حقیقت ابزار فساد استفاده نکند.

وی گفت: کاهش کارکنان مازاد بر پست های سازمانی و بهینه سازی دارایی ها ازجمله دیگر موارد است.

 

نظر شما