شناسهٔ خبر: 28321576 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: العالم | لینک خبر

ولایتی: خواب آشفته ترامپ تعبیر نخواهد شد/ قطع صادرات نفت ایران محال است

رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی درباره خواست رییس جمهوری آمریکا برای دیدار و مذاکره با مقام های ارشد و عالی رتبه جمهوری اسلامی ایران گفت: خواب آشفته ترامپ و پمپئو هرگز تعبیر نخواهد شد و این قطعی است.

صاحب‌خبر -

العالم ـ ایران ـ سیاسی

علی اکبر ولایتی روز سه شنبه در حاشیه آیین گرامیداشت هفته دفاع مقدس همچنین درباره برخی شایعات مبنی بر توقف فروش نفت ایران با توجه به مبادلات منطقه ای آمریکا با چین و هند گفت: بی تردید امکان ندارد که فروش نفت ایران با فشار آمریکا و متحدانش به صفر برسد.
مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل افزود: ایران، خود را اداره و مردم نیز کمک خواهند کرد و این کشور در مقابل آمریکا و اذنابش تسلیم نخواهد شد. ممکن است در ابتدا مشکلاتی داشته باشیم اما آینده روشنی برایمان به عنوان یک کشور مستقل و خودکفا وجود دارد، ایران می تواند براساس دیپلماسی نگاه به شرق اقتصاد خود را بهبود بخشد.
ولایتی گفت: به هیچ وجه تحت تاثیر تبلیغات سوء با هدف تضعیف روحیه جمهوری اسلامی ایران قرار نخواهیم گرفت؛ 40 سال است به تهدیدهای دشمنان جمهوری اسلامی عادت داریم و اولین بار نیست که سخنان تهدید آمیز علیه ما گفته می شود.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل همچنین درباره مذاکرات ایران با 4+1 و بسته پیشنهادی و مکانیسم اروپایی ها برای حفظ برجام گفت: اروپایی ها تاکنون در سخن نه منفی که تا حدودی مثبت بوده اند اما انتظار ما از آنها عمل کردن به تعهدات است. 
وی تاکید کرد: اروپایی ها از آمریکایی ها نگران نباشند چرا که اگر اینها چاره داشته باشند اروپا را هم تضعیف خواهند کرد. 
ولایتی گفت: آمریکایی ها می خواهند آقایی خود را در دنیا تثبیت کنند اما زمان این حرف ها دیگر گذشته است. 
وی افزود: دنیای آینده نه دنیای تک قطبی که به حتم چند قطبی است. قدرت های بزرگی چون روسیه و چین و مجموعه کشورهای اسلامی بویژه مجموعه کشورهای جبهه مقاومت و اروپای متحد قدرت های آینده دنیا هستند. 
ولایتی تاکید کرد: بی تردید، جهان اسلام با محوریت آرمان های اسلامی که ایران پرچم دار آن است یکی از قدرت های بزرگ آینده خواهد بود. 
مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل با بیان این که ایران معتقد است که جهان آینده جهانی چند قطبی است خاطرنشان کرد که جمهوری اسلامی تحت سیطره آمریکا در نمی آید و این خواب آشفته ای است که برای آمریکایی ها تعبیر نخواهد شد. 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه با گرامیداشت سالگرد دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس از افتخارات تاریخ اسلام و ایران است. 
وی افزود: دفاع مقدس خسارت های زیادی به کشور وارد کرد و صدها هزار نفر شهید، مجروح و آزاده داشتیم اما هشت سال دفاع مقدس از افتخارآمیزترین نبردهای دفاعی بود که ایران در مقابل تهاجم بیگانه انجام داد و این هم به برکت جمهوری اسلامی ایران و اعتقاد مردم به نظام مقدس بود. 
ولایتی همچنین با تسلیت به مردم ایران بویژه مردم خوزستان و اهواز در پی حادثه تروریستی در این شهر گفت: فاجعه بسیار تاسف باری اتفاق افتاد. به همه خانواده های داغدار و همه مردم ایران تسلیت می گویم. چرا که همه ایرانی و دوستدار اهل بیت و پیرو ارزش های اسلامی و انقلابی هستیم. 
وی افزود: عاملان این حادثه مانند معارضان امام حسین در کربلا هستند. کسی که بچه کوچک چند ساله را مورد هدف تیر قرار می دهد و مردم بیگناه را به قتل می رساند انسان نیست. 
به گزارش ایرنا، ولایتی گفت: ما، ریشه ها و پشتیبان های تروریست های اخیر را می شناسیم و وقتی عاجز می شوند کاری می کنند که نتیجه عکس می دهد. 
وی افزود: اگر بعضی در این شرایط ممکن است از روی بی اطلاعی بگوید برویم با فلان کشور منطقه ای که بیش از سه سال است یمن را بی دریغ بمباران می کند مصالحه کنیم بی تردید اشتباه می کنند. 
ولایتی گفت: عربستان سعودی و امارات به نوکری و دستور آمریکا و با طراحی های اسرائیل در شکست هایی که در عراق، سوریه، لبنان و یمن خورده اند آمده اند در جایی که پایگاه اسلام و اهل بیت است، انتقام بگیرند اما این نتیجه عکس خواهد داد. 
وی افزود: جمهوری اسلامی ایران آنقدر قدرتمند است که ریشه آنها را بسوزاند. 

نظر شما