شناسهٔ خبر: 28320827 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

ولایتی در نشست گرامیداشت هفته دفاع مقدس:

اگر عقل جمهوری اسلامی نبود، تانک‌های اسرائیلی لب مرزمان بودند

رئیس هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی گفت: اگر عقل و تدبیر جمهوری اسلامی نبود، تانک‌های اسرائیلی لب مرز ایران بودند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، علی‌اکبر ولایتی عضو هیأت مؤسس و رئیس هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی در همایش گرامیداشت هفته دفاع مقدس با عنوان «دفاع همچنان باقی است» که در سازمان مرکزی این دانشگاه برگزار شد، گفت: بسیجیان همواره سر در راه اهلبیت و سرزمین ایران اسلامی گذاشته و در این راه از هیچ کمکی دریغ نکرده‌اند. 

وی افزود: در اغلب تاریخ و دوران ایران، آثار توحید را در این کشور می‌بینیم و تمام مهاجمینی که به این سرزمین حمله کردند، اگر هم در بحث نظامی پیروز شدند، اما همواره در بحث فرهنگی شکست خوردند، ولی وقتی که اسلام به این سرزمین وارد شد، چون مردم ایران منطق اسلام را دیدند، آن را پذیرفتند.

عضو هیأت مؤسس و رئیس هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: از زمان صفویه تاکنون ۲۵ جنگ در مرزهای غربی رخ داده و ۱۱ قرارداد صلح در عرض این ۵۰۰ سال منعقد شده، ولی همواره مورد طمع خارجی‌ها بوده‌ایم. 

وی گفت: عهد صفویه در بازیابی و حفظ آثار فرهنگی، اسلامی و خاک این سرزمین نقش بارزی داشته است و نباید به حرف‌های اشتباه دیگران در خصوص این عهد توجه کنیم، چرا که آنها به نام اهلبیت این سرزمین را حفظ کرده و حتی اسامی ۱۲ ائمه را در کلاه‌های نظامیانشان در جنگ با عثمانی درج کرده و از آنها مدد می‌گرفتند. 

ولایتی گفت: منشأ تاریخ جوانمردی در دنیا کشور ایران است که به آنها فتیان می‌گویند.

عضو هیأت مؤسس و رئیس هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: فتیان (جوانمردان) ایران را از شر مغولان نجات دادند البته سربداران هم همین کار را کردند. فتیان یا جوانمردان و یا سربداران امروزی همان بسیجیان هستند. 

ولایتی افزود: در عصر معاصر خیلی‌ها به ایران نظر داشتند، به طوری که سال ۱۹۱۹ میلادی انگلیسی‌ها به دنبال آن بودند که سرزمین ایران را با دادن رشوه‌های زیاد به دربار به مستعمره خود تبدیل کنند که ایرانیان به رهبری آیت‌الله مدرس شورش کرده و اجازه این کار را ندادند. 

عضو هیأت مؤسس و رئیس هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی افزود: در دویست سال اخیر یک میلیون کیلومتر مربع از خاک ایران کم شده است، در حالی که قبلا مساحت سرزمین‌مان ۲.۶ میلیون کیلومتر مربع بوده و تنها در جنگی سرزمینی از کشورمان جدا نشد، هشت سال دفاع مقدس بود.

ولایتی خاطرنشان کرد: زمانی سرزمین آرارات را به آتاتورک داده و بحرین را از سرزمین ایران جدا کردند، در حالی که در هشت سال دفاع مقدس جنگی علیه جمهوری اسلامی ایران شکل گرفت که طولانی‌ترین جنگی که بعد از جنگ جهانی دوم در دنیا رخ داده بود، اما مردم جوانمردپرور و کشور دوستدار اهلبیت با رشادت‌های مختلفی در این جنگ اجازه ندادند وجبی از کشورمان جدا شود. 

وی با اشاره به اشغالگری صهیونیست‌ها در سرزمین فلسطین گفت: مردم فلسطین ۱۱ میلیون نفر هستند که ۶ میلیون آنها آواره و ۵ میلیون آنها محاصره هستند.

وی گفت: مردم ایران بافرهنگ‌ترین مردم دنیا طبق اسناد و تاریخ به حساب می آیند و این آثار حتی بیشتر از چین است، ضمن اینکه سابقه ۱۰ هزار ساله موجود در کهنوج و سابقه ۷ هزار ساله در تپه سیلک کاشان حکایت از فرهنگ غنی این سرزمین دارد.

مشاور بین‌الملل مقام معظم رهبری تأکید کرد: نهضت در جمهوری اسلامی ایران همچنان ادامه دارد، چرا که وضعیت فعلی دنیا بعد از جنگ جهانی دوم در بدترین حالت خود بوده و از همه دوران بدتر است، چرا که تنش‌ها زیاد و موازنه نظامی و جنگ‌ها فراوان است. 

وی گفت: از سال ۱۹۴۵ تاکنون وضعیت فعلی بدتر از این وجود نداشته است، چرا که نمی‌توان هیچ اقدامی را پیش‌بینی کرد. 

وی با اشاره به روی کار آمدن رئیس جمهوری خاص در آمریکا گفت: ترامپ کابوی هفت‌تیرکش افسارگسیخته و کاباره‌ای در آمریکا رئیس‌جمهور شده و به دنبال اداره دنیا شبیه اداره کازینو است و حتی مالدیوی که چندمتر جزیره بیش نیست و اگر آب اقیانوس بالا بیاید زیر آب می‌رود هم از سوی ترامپ به تحریم تهدید شده است. 

وی با بیان اینکه دنیای فعلی بسیار بی‌سر و سامان است، چاره کار آن را رفتار دوستانه با دوست و دشمنانه با دشمن عنوان کرد که باید به خودمان نگاه کنیم. 

عضو هیأت مؤسس و رئیس هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: با تدبیر و فکر مقام معظم رهبری توانسته‌ایم در منطقه همکاری‌هایی را ایجاد کنیم که مبدع آن جمهوری اسلامی ایران است.

ولایتی خاطرنشان کرد: اگر به عراق و سوریه کمک نکنیم آنها دچار مشکل می‌شوند و سپس تروریست‌ها به ایران می‌آیند، لذا براساس توصیه امیرالمؤمنین علی(ع) نباید اجازه دهیم آتش به خانه بیاید و نباید ساکت بنشینیم. 

ولایتی افزود: برخی افراد قلم به مزد و برخی‌ها هم که جاهل هستند می‌گویند ایران در عراق چه کاری دارد؟ در حالی که نمی‌دانند تروریست‌ها و مهاجمان مسلح با تو کار دارند اگر تو با آنها کاری نداری. 

وی گفت: اگر عقل و تدبیر جمهوری اسلامی نبود، تانک‌های اسرائیلی لب مرز ایران بودند.

وی با بیان اینکه اسرائیلی‌ها در سال ۱۹۸۰ مرکز هسته‌ای عراق را با خاک یکسان کردند ولی وقتی پیشنهاد بمباران تأسیسات هسته‌ای از سوی برخی صهیونیست‌ها اعلام شد، مسئولان شان گفتند با این کار قطعا حزب الله لبنان با بیش از صدهزار موشک خاک اسرائیل را نابود خواهد کرد، البته شاید بیش از این تعداد موشک دراختیار داشته باشند. 

عضو هیأت مؤسس و رئیس هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد: دشمنان به دنبال خاموش کردن فرهنگ اهلبیت در دنیا یعنی سرزمین جمهوری اسلامی ایران هستند و برنامه آنها از بین بردن تأسیسات هسته‌ای، موشک‌ها و حضور منطقه‌ای ایران است. 

وی با اشاره به تجارب دیپلماتیک خود گفت: اگر کسی در سیاست‌های خود یک قدم عقب نشینی کند، قطعا دشمن صد متر به سمت شما پیش می‌آید و اگر به شما لبخندی می‌زنند حتما از پشت خنجری هم وارد می‌کنند و این به معنی عدم رابطه با دنیا نیست، بلکه باید هوشمندانه و مدبرانه و براساس منافع تصمیم‌گیری کنیم. 

مشاور بین‌الملل مقام معظم رهبری گفت: تحریم‌ها روزی رفع می‌شود و بخشی زیادی از مبادلات ما با ریال، روپیه هند و روبل روسیه، لیر ترکیه و یوآن چین انجام شده و کاری به دلار نخواهیم داشت، این حرف را براساس تجارب چهل ساله‌ام در امر سیاست خارجی و گفت‌وگوهایی که با پوتین و دیگر رؤسای کشورهای قدرتمند داشته‌ام می‌زنم. 

وی گفت: باید از مردم یمن یاد بگیریم که سه سال است که با لنگ و یک سلاح شخصی و چند نوار فشنگ بسته شده به خود سعودی‌ها را نابود کرده‌اند البته آنها سرباز و نیروی نظامی ندارند و فقط عده‌ای اجیرشده از گروه‌های مختلف نظیر بلک‌واتر برای آنها می‌جنگند و یقین بدانید که سعودی‌ها در یمن از انقلابیون شکست خواهند خورد. 

وی تأکید کرد: عملکرد آینده مردم ایران حتما بهتر از گذشته خواهد بود.

عضو هیأت مؤسس و رئیس هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به برنامه تحول دانشگاه آزاد اسلامی گفت: این دانشگاه، دانشگاه علم، دین و اعتقادات بوده و بی‌اعتقادی و تسامح دینی و تظاهر بر بی‌دینی و ضدانقلابی‌گری جایی در این دانشگاه نخواهد داشت و تا جایی که نفس دارم اجازه نخواهم داد ارزش‌های ضدانقلابی در دانشگاه آزاد اسلامی رشد کند و اجازه نمی‌دهم رشد علم در آن متوقف شود. 

وی تأکید کرد: مراقب هستیم یک ریال از اموال بیت‌المال در دانشگاه آزاد اسلامی حیف و میل نشود و می‌کوشیم با تحول اساسی در علم و ارزش‌های اسلامی و ایرانی و انقلابی، رشد در دانشگاه آزاد اسلامی در تمامی مسیرها باشد. 

انتهای پیام/

نظر شما