شناسهٔ خبر: 28320804 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

انفجار خانه ۲ طبقه در شهرک شریعتی

صاحب‌خبر -
سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از انفجار یک خانه دو طبقه قدیمی در شهرک شریعتی خبر داد و علت این حادثه را نشست گاز شهری عنوان کرد.

به گزارش ایسنا، جلال ملکی در مورد جزییات این حادثه گفت: ساعت ۲:۲۴ صبح امروز انفجاری در یک منزل مسکونی در شهرک شریعتی خیابان ماهان به سامانه ۱۲۵ سازمان آتش نشانی اعلام شد و بلافاصله دو ایستگاه با امکانات کامل به محل اعزام شدند.
انفجار

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران تصریح کرد: محل حادثه یک منزل مسکونی دو طبقه قدیمی بود که در طبقه همکف آن که حدود صد متر بود انفجاری رخ داد و در پی آن آتش سوزی به وجود آمد.

وی اضافه کرد: وقتی آتش نشانان به محل رسیدند مشاهده کردند که دو اتاق این منزل بر اثر شدت انفجار تخریب شده و لوازم موجود در این اتاق‌ها کاملا شعله ور شدند و آتش در حال سرایت به بخش‌های دیگر منزل و طبقه بالا بود.

عملیات نجات
ملکی با اشاره به محبوس شدن افرادی در ساختمان گفت: در لحظات اولیه اطلاعات حاکی از آن بود که افرادی در ساختمان هستند و بلافاصله آتش نشانان عملیات جستجو و خاموش کردن آتش را آغاز کردند.

تیم جستجو در لحظات اولیه عملیات یک فرد ۴۰ ساله را که دچار سوختگی از ناحیه دست و صورت شده بود نجات دادند و یک آقا و خانم ۶۰ و ۷۰ ساله نیز در طبقه بالایی بودند که با کمک آتش نشانان به پایین منتقل شدند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با اشاره به این که بر اثر شدت انفجار و پرتاب شدن اشیا به اطراف دو دستگاه خودرو نیز آسیب دیدند گفت: یک دستگاه خودروی ۲۰۷ که در حیات منزل بود و یک خودروی شورلت که در خیابان بود آسیب دیدند.

وی در مورد علت حادثه گفت: بررسی کارشناسان نشان داد که نشت گاز شهری و ایجاد جرقه ناگهانی باعث این حادثه شده است.

نظر شما