شناسهٔ خبر: 28320551 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

در دیدار با سفیر ایران؛

رییس پارلمان عراق از جمهوری اسلامی تقدیر و تشکر کرد

رییس جدید پارلمان عراق و «ایرج مسجدی» سفیر جمهوری اسلامی ایران دیروز ضمن دیدار با یکدیگر درباره راه‌های تقویت روابط پارلمانی و حل بحران آب بین دو کشور بحث و تبادل نظر کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری رسا، «محمد الحلبوسی» رییس جدید پارلمان عراق روز گذشته با سفیر جمهوری اسلامی ایران در مقر پارلمان عراق در بغداد دیدار کرد و خواستار تقویت همکاری میان بغداد و تهران به خصوص در زمینه پارلمانی شد.

 

دفتر ریاست پارلمان عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که الحلبوسی و مسجدی درباره اوضاع امنیتی و سیاسی عراق و منطقه و به خصوص درباره پرونده آب گفت‌وگو کردند.

 

الحلبوسی در این دیدار حمایت منطقه‌ای از عراق در بخش بازسازی و خدمات رسانی از جمله در مناطق آسیب دیده از جنگ با تروریسم و مشارکت فعال در برقراری شرایط زیست و ثبات در این مناطق را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: عراق امیدوار است شاهد همکاری بیش از پیش و در همه زمینه‌ها با کشورهای منطقه باشد.

 

طرفین درخصوص روابط دو جانبه و راه‌های تقویت آن و نیز اوضاع امنیتی و سیاسی در عراق از جمله موضوع آب بحث و تبادل نظر کردند.

 

سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد نیز با تبریک مجدد به الحلبوسی برای تصدی پست ریاست پارلمان عراق، برای وی و پارلمان جدید آرزوی موفقیت کرد.

 

سفیر ایران افزود: حمایت از پرونده اقتصادی بین  دو کشور و پیشرفت آن ضرورت دارد.

 

در این دیدار همچنین پیام دعوت «علی لاریجانی» رییس مجلس شورای اسلامی از رییس پارلمان جدید عراق برای سفر رسمی به ایران به وی ابلاغ شد و الحلبوسی با قبول این دعوت ابراز امیدواری کرد که در اولین فرصت به ایران سفر کند./۸۴۷/ب۱۰۳/ع

منبع: فارس

برچسب‌ها:

نظر شما