شناسهٔ خبر: 28320505 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

مسعودی:

وضعیت ایمنی پروژه‌های عمرانی محور اصلی سوال از وزیر راه و شهرسازی/برخی از پروژه‌های راه‌سازی مطالعات کارشناسی نداشته‌اند

نماینده مردم نی ریز و استهبان در مجلس از سوال خود از آخوندی وزیر راه و شهرسازی درباره نحوه مطالعات کارشناسی و پیوست های فنی پروژه های عمرانی خبر داد.

صاحب‌خبر -

اصغر مسعودی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در تشریح سوال خود از عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی، گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، قرار است که در نشست امروز کمیسیون عمران مجلس، سوال من از وزیر راه و شهرسازی مطرح شود.

نماینده مردم نی ریز و استهبان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه مهم ترین محور سوالات من از آخوندی درباره نحوه و شرایط انجام مطالعات کارشناسی و اخذ پیوست فنی برای اجرای پروژه های راه‌سازی است، افزود: یکی از مهم ترین اصول اجرای پروژه های عمرانی، انجام مطالعات کارشناسی است، حا در بحث راه سازی این مطالعات صورت گرفته تا مشخص شود که آیا مسیر ترسیمی برای اجرای پروژه مذکور قابل قبول و ایمن خواهد بود.

وی ادامه داد: از طرف دیگر زمانی که یک پروژه راه سازی تأییده و پیوست های فنی و کارشناسی را اخذ کرد، دولت نسبت به اختصاص اعتبارات برای عملیاتی شدن آن اقدام می کند، که این پروژه ها معمولا نیازمند اختصاص میلیاردها تومان اعتبار است.

مسعودی افزود: در سال های گذشته وزارت راه و شهرسازی، اقدام به اجرای پروژه راه سازی میان دو شهر استهبان و نی ریز کرد، اما متأسفانه قبل از افتتاح پروژه، مسیر جاده مذکور همزمان با بارش مقدار کمی باران، رانش پیدا کرد و حتی پس از ترمیم و اصلاح دو بار این جاده، بار دیگر این اتفاق رخ داد.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: به نظر ما در بحث پروژه مذکور، مطالعات کارشناسی صورت نگرفته و وزارت راه و شهرسازی به عنوان متولی این حوزه باید پاسخگو باشد./

پایان پیام

نظر شما