شناسهٔ خبر: 28319487 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دولت.آی‌آر | لینک خبر

تشریح اقدامات جمعیت هلال احمر در طرح امداد و نجات تابستانه:

امدادرسانی به 96 هزار آسیب دیده در حوادث و سوانح تابستانی/انجام 640 سورتی عملیات امدادی برای نجات آسیب دیدگان

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر اقدامات این سازمان در اجرای طرح امداد و نجات تابستانه را تشریح کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، مرتضی سلیمی درباره اجرای طرح امداد و نجات تابستانه، گفت: هر ساله با شروع فصل تابستان و آغاز سفرهای هموطنان، جمعیت هلال احمر با توجه به تجارب و نیازسنجی های انجام شده به منظور تحقق اصل 29 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، تمرکز خاصی در دو مقوله امداد جاده ای و تقویت پایگاه‌های جاده ای، ساحلی و نیز امداد و نجات در کوهستان انجام می دهد و به همین منظور اقدام به استقرار پست های موقت و سیار درقالب طرح ملی امدادونجات تابستانه با به‌کارگیری آمبولانس، خودروی نجات و نیروهای عملیاتی در جاده‌های پر تردد و مبادی ورودی شهرها به‌منظور اجرای سریع عملیات‌های نجات و امداد رسانی در حوادث جاده‌ای و سایر حوادث احتمالی می کنند.

وی با اشاره به مجموع منابع بکارگیری شده در طرح ملی امداد و نجات تابستانه جاری، اظهارداشت: تعداد کل پایگاه‌ها و پست های امداد و نجات در این طرح، امسال  یک هزار و 290 مرکز شامل 557 پایگاه ثابت و 733 پست موقت و سیار جاده ای، پست ساحلی و پایگاه کوهستان بوده است. 

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ادامه داد: در این طرح روزانه 4 هزار و 606 نفر نیروی عملیاتی با پشتیبانی 4 هزار و 26 دستگاه خودروی آمبولانس و 438 دستگاه خودروی نجات و بیش از 590 دستگاه موتورسیکلت امدادی و یک هزار و 282 دستگاه خودروی عملیاتی فعالیت کرده اند.

انجام 14 هزار عملیات امدادی در تابستان امسال

سلیمی با بیان اینکه در طول تابستان سال جاری 14 هزار و 8 مورد عملیات و خدمات از سوی نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر انجام شده است، تاکید کرد: در این حوادث 96 هزار و 793 نفر آسیب دیده اند، که منجر به مصدومیت 30 هزار و 370 نفر در حوادث مختلف شده است که طی این مدت بیش از 8 هزار و 300 نفر توسط جمعیت هلال احمر به مراکز درمانی انتقال یافتند و 2 هزار و 143 نفر در سوانح ترافیکی رهاسازی شده اند.

رشد 3.4 درصدی در عملیات های امداد و نجات نسبت به سال گذشته

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به رشد 3.4 درصدی در عملیات های امداد و نجات نسبت به سال گذشته بیان کرد: تعداد عملیات ها در طرح تابستان 97 به طور کلی 10 هزار و 563 مورد بوده است که این آمار در مقایسه با سال گذشته 4/3درصد رشد داشته است که بیشترین عملیات ها در استان مازندران با یک هزار و 936 مورد، اصفهان با 863 مورد، گلستان با 553 مورد و پس از آن آذربایجان غربی با 527 مورد بوده است.

آسیب دیدگی بیش از 96 هزار نفر در حوادث تابستانی

سلیمی با تاکید بر اینکه بیش از 96 هزار نفر در حوادث و سوانح تابستانی آسیب دیده اند، گفت: در طول این مدت به 72 هزار و 255 نفر امدادرسانی شده و تعداد 30 هزار و 370 نفر نیز دچار مصدومیت شدند که از این تعداد 8 هزار و 376 نفرتوسط آمبولانس‌ها به مراکز درمانی انتقال داده شده و مابقی به صورت سرپایی مداوا شدند.

انجام 640 سورتی عملیات هوایی توسط بالگردهای امدادی در طرح امداد و نجات تابستانه

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر درباره انجام عملیات امداد هوایی، بیان کرد: با توجه به گستردگی پهنه سرزمینی تعداد 24 فروند بالگرد امدادی عملیات های امداد و نجات را پشتیبانی می‌کنند که در طول اجرای این طرح 584 ساعت پرواز امدادی انجام شده و 83 نفر از مصدومان حوادث و یا گرفتاران در مناطق صعب العبور و کوهستانی به مراکز درمانی منتقل شده اند.

رشد  4درصدی ماموریت های ترافیکی  نسبت به سال گذشته 

سلیمی درباره ماموریت های ترافیکی در در طول یکصد روز از اجرای طرح امداد و نجات تابستانه، گفت: 7 هزار و 387 مورد ماموریت ترافیکی در محور‌های برون شهری انجام شده که نسبت به سال گذشته با رشد  4 درصدی ماموریت های ترافیکی در سطح جاده های کشور مواجه بوده است که بیشترین عملیات ترافیکی در استان های مازندران با 728 مورد، اصفهان با 557 مورد، آذربایجان غربی با 461 مورد و گلستان  با 433 مورد بوده است.

به گفته وی، کاهش 7 درصدی عملیات رهاسازی(نجات فنی) نسبت به سال قبل نشان از کاهش شدت حوادث در سال جاری است.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: 2 هزار و 143 نفر با انجام یک هزار و 296 عملیات رهاسازی در محورهای برون شهری کشور توسط نجاتگران جمعیت هلال احمر، از داخل خودروها رهاسازی شده اند و بیشترین عملیات رهاسازی (نجات فنی) در محور های استان قم ( محور قم - تهران با 33 مورد)،  استان قزوین ( محورتاکستان– زنجان با 29 مورد)، استان زنجان ( محور زنجان – قزوین با 19 مورد) انجام شده است.

رشد 13 درصدی ماموریت های کوهستان نسبت به سال گذشته

سلیمی با تاکید بر انجام 565 ماموریت کوهستان در سطح کشور در طول اجرای طرح امداد و نجات تابستانه، گفت: ماموریت های امداد کوهستان در سال جاری با 13 درصد رشد مواجه بوده است و  بیشترین عملیات کوهستان در استان های مازندران با 96 مورد، تهران با 57 مورد،فارس با 34 مورد و گلستان با 32 مورد بوده است.

وی در پایان به امدادرسانی به 12 هزار و 860 خانوار آسیب دیده در طوفان شن شمال استان سیستان و بلوچستان اشاره کرد و یادآور شد: 2 هزار و 857 بسته غذایی، 7 هزار و 852 بطری آب معدنی و 235 هزار و 942 عدد ماسک در 109 روستا و شهر در 5 شهرستان زابل، زهک، هیرمند، هامون و نیمروز توریع شده است.

برچسب‌ها:

نظر شما