شناسهٔ خبر: 28319369 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

استفاده از گرافیک 3 بعدی برای آموزش به دانش آموزان ژاپنی + فیلم

مسئولان مدرسه‌ای در ژاپن از گرافیک 3 بعدی برای آموزش به دانش آموزان استفاده می‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه فیلم و صوت باشگاه خبرنگاران جوان؛ ­کودکان در یک کودکستان در ژاپن که در حومه یکی از شهر‌های بزرگ این کشور قرار دارد، به جای نقاشی با مداد رنگی و مداد شمعی، رنگ کردن را در دستگاه‌های آیپد خود انجام می‌دهند. آن‌ها به جای اینکه نوشتن نام خود را تمرین کنند، عکس‌های سلفی می‌اندازند. در واقع می‌توان گفت: آموزش دیجیتال، از مدت‌ها پیش جای خود را در مدارس ژاپن پیدا کرده است.

کودکان اکنون پرنده‌ها و گل‌هایی را رنگ آمیزی می‌کنند که با استفاده از گرافیک‌های رایانه‌ای سه بعدی، زنده می‌شوند. آن‌ها همچنین موجودات ساخته ذهن خودشان را خلق می‌کنند، و با استفاده از تصاویر رایانه ای، آن‌ها را در مناظر دیجیتال قرار می‌دهند تا حرکت کنند.

کودکستان کوبی، یکی از حدود ۴۰۰ کودکستان در ژاپن است که از نرم افزار‌های تلفن هوشمند که مخصوص کودکان پیش دبستانی طراحی شده است استفاده می‌کند. البته این رقم، تنها حدود یک درصد مجموع کودکستان‌های ژاپن را تشکیل می‌دهد.

این شرایط نشان دهنده گسترش "بازی‌های دیجیتال" در سرتاسر دنیا است، به گونه‌ای که نسل‌های آینده از دوران خردسالی برای استفاده از اینترنت آماده می‌شوند.

البته این تغییرات، نگرانی‌هایی را نیز برای والدین در پی داشته است. بسیاری از والدین از این موضوع نگران هستند که مبادا کودکانشان از جهان متحول دیجیتال عقب بمانند.

دولت ژاپن اخیرا تقویت آموزش فناوری را به یک سیاست ملی تبدیل کرده است. اما با وجود این، استفاده کودکان از این گونه فناوری‌های جدید در ژاپن هنوز هم پدیده‌ای جدید شمرده می‌شود.

در آمریکا، ۹۸ درصد از کودکان هشت سال به پایین، در منزل خود تلفن همراه دارند. ۴۳ درصد از این کودکان نیز تبلت شخصی خود را در اختیار دارند. این آمار‌ها در ژاپن نیز مشابه است. بر اساس اعلام دولت ژاپن، نزدیک به نیمی از کودکان پیش دبستانی به موبایل دسترسی دارند. از هر پنج کودک ژاپنی نیز یک نفر، روزانه از تلفن‌های همراه هوشمند استفاده می‌کند.

بیشتر بخوانیدپرتاب کاوشگر ژاپنی به فضا + فیلم

mp4
<div id="video-display-embed-code"><script src="https://www.yjc.ir/fa/news/play/embed/6677762/8689277?width=400&height=300"></script></div>
انتهای پیام/
 

نحوه آموزش در مدارس ژاپن + فیلم

 

نظر شما