شناسهٔ خبر: 28319352 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

جهش افسارگریخته شاخص کل به کانال ۱۷۴ هزار واحد/ ریسک زیان در بورس به حداقل رسید

در دو ساعت ابتدایی معاملات بورس تهران، شاخص کل در ادامه روند سقف شکنی‌های پیاپی خود، برای اولین بار با رشد بیش از ۵۷۰۰ واحدی خود را به رقم ۱۷۴ هزار و ۲۶۱ واحد رسید. در این بین شاخص هم وزن نیز به انداره شاخص کل پرواز کرده و فرصت خرید را حتی در نمادهای کوچک بازار از بین برده است.

صاحب‌خبر -

اقتصادآنلاین - مریم علیزاده؛ در چهارمین روز ار هفته جاری، بورس تهران شاهد نوسانات شدید و مثبت قیمتی در اغلب نمادهای معاملاتی بود تا جایی که تعداد نماد قرمزرنگ بازار به کمتر از انگشتان دو دست می رسد. در نتیجه ریسک زیان در این روزهای بازار سهام به حداقل رسیده و قیمت ها خود را با دلار 16 هزار تومانی هماهنگ می کنند.

از سویی دیگر یکی از مهمترین اخبار تاثیرگذار بر بازارهای مالی داخلی، سخنرانی امشب رییس جمهور ایران و امریکا در مجمع جهانی سازمان ملل است. همه فعالان اقتصادی چشم دوخته اند تا سیگنال های اساسی را از زبان این دو فرد تاثیرگذار دریافت کنند. از این رو معاملات فردای بازار ارز و سهام به شدت وابسته به نحوه جبهه گیری سخنان در مجمع امروز سازمان ملل است.

اما در تالار حافظ تا این لحظه تمام گروه های حاضر در معاملات رشد شاخص خود را تجربه کرده اند. از این رو تنها گروه محصولات کاغذی و انتشار، چاپ و تکثیر با بازدهی منفی روبرو شده اند. از سوی دیگر گروه استخراج کانه های فلزی با تشکیل صف خرید در تمام نمادها، بیشترین بازدهی را دربین گروه های مطرح بازار داشته است.

در این بین با ارزش ترین گروه ها نیز گروه محصولات شیمیایی با ارزش دادوستد 203 میلیارد تومان در صدر قرار دارد. پس از آن گروه فلزات اساسی و فرآورده های نفتی هستند. 

در مجموع تا این لحظه شاخص کل با رشد 3.5 درصدی خود را به ارتفاع 174 هزار و 320 واحد رسانده است. شاخص هم وزن نیز با همین میزان رشد به پله 30 هزار و 308 واحد صعود کرده است. شاخص فرابورس اما کمتر از بقیه رشد کرده و اکنون با افزایش 2.1 درصدی به رقم دو هزار و سه واحد رسید.

در این بین تا کنون سه میلیارد و 900 میلیون ورقه بهادار به ارزش یک هزار و 400 میلیارد تومان در بورس و فرابورس دادوستد شده است که از این میزان بیش از یک هزار و 370 میلیارد تومان به معاملات خرد سهام و حق تقدم در این دو بازار اختصاص داشته است.

همچنین در بین نمادهای با اهمیت بورسی «فارس»، «فولاد»، «کگل» و «فملی» بیش از سایرین در پرواز شاخص نقش داشتند. در فرابورس هم «زاگرس»، «ذوب» و «میدکو» سکاندار جهش آیفکس بودند. در این بین معاملات منفی «مارون» اندکی از رشد بیشتر شاخص فرابورس جلوگیری کرده است.

نظر شما