شناسهٔ خبر: 28319150 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

نادیده گرفتن ایران توسط کمیته بین المللی پارالمپیک

تهران- ایرنا- تارنمای کمیته بین المللی پارالمپیک با نام بردن از ژاپن و چین به عنوان مدعیان اصلی مدال طلای گلبال سومین دوره بازی های پاراآسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا، در حالی ایران را در این رشته نادیده گرفته که تیم گلبال مردان و زنان کشورمان در اینچئون یک طلا و یک نقره کسب کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز سه شنبه ایرنا؛ این تارنمای بین المللی که در آستانه برپایی بازی های پاراآسیایی، گزارش های مختلفی از تیم های شرکت کننده در این رویداد را در خروجی خود منتشر کرده، امروز (سه شنبه) به رشته گلبال و مدعیان قهرمانی این رشته پرداخته است.
در بخشی از این گزارش عنوان شده، تیم های گلبال ژاپن و چین که در بازی های 2016 ریو حضور داشتند به نوعی امیدهای اصلی بازیهای پاراآسیایی 2018 جاکارتا هستند.
در بخش دیگری از این بررسی به تیم گلبال ایران اشاره شده و آمده است: در مسابقات قهرمانی 2018 جهان در مالمو، دو تیم ایران و چین موفق شدند از مرحله گروهی صعود کنند؛ اما در مرحله یک چهارم نهایی حذف شدند.
همچنین «تیم های زنان و مردان ایران و چین در بازی های پاراآسیایی 2014 اینچئون، به دیدار نهایی صعود کردند که گلبال مردان ایران طلایی شدند اما چینی ها رقابت های زنان را با طلا تمام کردند. ژاپن نیز به مدال برنز هر دو بخش رسید.»
اما سرمربی تیم ملی گلبال زنان ایران پیشتر در گفت و گویی با ایرنا وضعیت تیم ملی از لحاظ آمادگی جسمانی را مطلوب و از مدعیان قهرمانی در بازی های پارا آسیایی 2018 جاکارتا عنوان کرد.
«لیلا نعیم آبادی» اظهار داشت: تیم ملی گلبال ایران در بازی های پارا آسیایی 2014 توانست با اقتدار صاحب نشان نقره شود و در این دوره کسب نشان طلا دور از انتظار نیست. زنان گلبالیست کشورمان در این دوره به مصاف حریفان قدرتمندی چون چین و کره می رود که امیدواریم با آمادگی کسب شده به عنوان قهرمانی این رقابت ها دست یابیم.
پیکارهای گلبال این دوره بازی های پاراآسیایی، از 20 مهرماه جاری آغاز و به مدت 6 روز ادامه خواهد داشت.
سومین دوره این بازی ها در روزهای 14 تا 21 مهر ماه جاری و با حضور 2 هزار 880 ورزشکار از 41 کشور در 18 رشته ورزشی به میزبانی جاکارتا برگزار می شود.
بر اساس آخرین گزارش ها در این بازی ها ٦٨٥ مدال توزیع می شود که از این تعداد ٣٠٠ نشان برای زنان، ٣٤٣ مدال برای مردان و ٤١ گردن آویز در میکس و تیمی است.
ایران هم با 209 ورزشکار و در 13 رشته ورزشی راهی سومین دوره بازی های پاراآسیایی 2018 جاکارتا می شوند.
ورزشی**9250**1597

منبع: ایرنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

برچسب‌ها:

نظر شما