شناسهٔ خبر: 28317799 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

امین زاده در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

تخلفات ترامپ را باید با صدای بلند اعلام کنیم/مجمع عمومی سازمان ملل بهترین فرصت برای به چالش کشیدن آمریکاست

صاحب‌خبر -

معاون حقوقی رئیس جمهور در دولت یازدهم گفت: در مجمع عمومی سازمان ملل باید اعتراض مناسبی نسبت به نقض توافق بین المللی از سوی آمریکا صورت گیرد.

الهام امين زاده معاون حقوقی رئیس جمهور در دولت یازدهم در گفت وگو با  خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به سفر رئیس جمهور به نیویورک اظهار کرد: این سفر بهترین فرصت برای به چالش کشیدن سازمانهای بین المللی و کشورهای غربی در خصوص بحرانهای منطقه و جهان است.

معاون حقوقی رئیس جمهور در دولت یازدهم افزود:جمهوری اسلامی ایران در سالهای اخیر با تعامل مناسب تاثیر به سزایی در حل مسائل بین المللی و منطقه داشته است و این مسائل باید در مجمع عمومی سازمان ملل مطرح شود.

وی با بیان اینکه موضوع حقوق ملتها شعاری است که غربی ها در رابطه با حقوق بشر اعلام می کنند اما در مجامع بین المللی برخلاف آن عمل می شود, اظهار کرد:این سفر فرصت مغتنمی برای به چالش کشیدن آنهاست.

امین زاده گفت: در حال حاضر جوانان فلسطینی صرفا در مورد بازگشت حقوق خود اعتراض کرده اند که متاسفانه بدون در اختیار داشتن وسیله جنگ افزاری به شهادت می رسند.

معاون حقوقی رئیس جمهور در دولت یازدهم اظهار کرد:از طرف دیگر ملت بحرین در خاموشی کامل در حال از بین رفتن است و هیچ نهادی نسبت به حقوق کودکان و زنان و جنایات سعودی ها اعتراض نمی کند.

امین زاده گفت:در ادبیات غربی انسان و بشر مفهومی فراموش شده به حساب می آیند و اکنون زمان روشنگری واحقاق حق است.

وی با بیان اینکه در مجمع عمومی سازمان ملل باید اعتراض مناسبی نسبت به نقض توافق بین المللی از سوی آمریکا صورت گیرد، تاکید کرد: مواضع ایران باید به گونه ای باشد که حرکت آمریکا به چالش کشیده شود و نباید کشورهای غربی برچسب تخلفات واهی را به ایران نسبت دهد.

امین زاده با تاکید بر اینکه همه این موارد باید توسط رئیس جمهور ایران در مجمع عمومی سازمان ملل مطرح شود, افزود: در میان افکار عمومی سوالاتی همچون چرا ترامپ علیه امنیت و رفاه ملتها تلاش و تحریم های بی دلیل اعمال می کند مطرح است, گفت: باید تخلفات آنها را با صدای بلند اعلام کنیم و در جایگاهی که همه روسای جمهور حضور دارند, آمریکا را به چالش بکشیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

نظر شما