شناسهٔ خبر: 28315879 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: آناج | لینک خبر

از فیلم‌های جدیدِ روی پرده چه خبر؛

بازگشت "داش آکل" به پرده سینماهای تبریز!/"شعله‌ور" شدن پرده نقره‌ای سینماها

پرده سینماهای تبریز فیلم‌های جدیدی را به خود می‌بیند که "داش آکل" یکی از این فیلم‌های جدید و پر سر و صداست.

صاحب‌خبر -

به گزارش آناج، با ورود فصل پاییز سینماهای تبریز نیز رنگ تازه‌ای به خود گرفتند و در کنار برخی فیلم‌های قدیمی‌تر، فیلم‌های سینمایی جدیدی نیز بر پرده سینماها رفته‌اند.

سینما ناجی دو فیلم شعله‌ور و همه چی عادیه را به عنوان فیلم‌های پاییزانه خود به روی پرده نقره‌ای برده است. فیلم سینمایی "شعله‌ور" به کارگردانی حمید نعمت الله داستان زندگی مردی را روایت می‌کند که احساس می‌کند «عددی نشده» است و این احساس او همهٔ زندگی‌اش را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

امین حیایی، زری خوشکام و بهمن پرورش از جمله بازیگران اصلی این فیلم هستند که در دو سانس بر روی پرده سینما ناجی می‌رود.

" همه چی عادیه" که سه سانس از سانس‌های سینما ناجی را به خود اختصاص داده است روایتگر داستان زندگی جوانی روستایی است که به دلیل کمبود و بحران آب و به دنبال لقمه نانی به پایتخت مهاجرت می‌کند. او مجبور به فعالیت در مشاغلی می‌شود که دانش و تجربه‌ای از آنها ندارد.

کارگردانی "همه چی عادیه" را محسن دامادی برعهده داشته و بازیگرانی مانند عباس غزالی، بهنوش بختیاری، رز رضوی و لیلا بلوکات در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند.

سینما الف نیز به عنوان فیلم جدید" داش آکل" را در سه سانس به روی پرده برده است.فیلم سینمایی"داش آکل" برگرفته از قصه ی "صادق هدایت" رابطه ی عاشقانه ای را روایت می کند که "لوطیان" و "قداره کشان" آواز عشق "مرجان" را هنوز بعد از سال ها روایت می‌کنند. این فیلمی به قلم "منصور براهیمی" نگاه نو به سینمای نوستالژیک ایران دارد.

حسین یاری، مهران غفوریان، محمدرضا شریفی نیا، هلیا امامی، فاطمه گودرزی، علی صادقی، مهرداد ضیایی، نیما شاهرخ‌شاهی، ارژنگ امیرفضلی از جمله بازیگران این فیلم پر بازیگر هستند.

فیلم سینمایی "چراغ‌های ناتمام" دربارهٔ نویسنده‌ای پایبند به باورهای اعتقادی است که به دنبال مضمونی مرتبط با باورهایش می‌گردد. این فیلم به کارگردانی مصطفی سلطانی تنها در یک سانس سینما ستاره باران به روی پرده می‌رود.

"یک کیلو و بیست و یک گرم" که در دو سانس بر روی پرده سینمای ستاره باران رفته است؛ یک اثر اجتماعی است و سه قشر از طبقه فرهنگی را کارشناسی و روایت می‌کند.

این فیلم به کارگردانی رحیم طوفان و با بازی لیلا زارع، سعید آقاخانی، فرشته صدر عرفایی، آناهیتا افشار، بابک انصاری به روی پرده رفته است.

تمام سانس‌های سینما فرهنگیان اما به فیلم "آخرین کی سحر را دیدی" اختصاص یافته است. در داستان این فیلم به کارگردانی فرزاد موتمن آمده است:"مادری سراسیمه وارد کلانتری می‌شود و به افسر نگهبان می‌گوید دختر جوانش، سحر، دیشب به خانه بازنگشته است."

فریبرز عرب‌نیا، سیامک صفری،سحر عبداللهی و محمدرضا غفاری از جمله بازیگران فیلم"آخرین بار کی سحر را دیدی" هستند.

"در وجه حامل" نیز سه سانس از سینما فلسطین را در اختیار دارد. "در وجه حامل" به کارگردانی بهمن کامیار روایتگر زندگی زنی به نام مهری است که ناخواسته درگیر ماجرایی مجهول می‌شود و در پی حل آن است.

ژاله صامتی، محمدرضا غفاری،رعنا آزادی‌ور و محسن کیای از جمله بازیگران این فیلم هستند.

لازم به ذکر است؛در کنار این فیلم‌های سینمایی"تنگه ابوقریب"، "کاتیوشا"،"دم سرخ‌ها" و "خاله قورباغه" در حال اکران هستند.

انتهای پیام/

نظر شما