شناسهٔ خبر: 28315572 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

رسانه ها مردم را با الزامات پدافند غیرعامل آشنا کنند

به گزارش ایرنا، محمد افشار روز سه شنبه در دیدار با رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) استان قزوین افزود: پدافندغیرعامل اگرچه قدمتی به میزان عمر بشر دارد اما

صاحب‌خبر - به گزارش ایرنا، محمد افشار روز سه شنبه در دیدار با رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) استان قزوین افزود: پدافندغیرعامل اگرچه قدمتی به میزان عمر بشر دارد اما با گذشت زمان و تجهیز انسان ها به علم و فناوری شیوه تهدیدها و نحوه برخورد با آنها نیز تغییر یافته است.
این مسئول با بیان اینکه باید در حوزه پدافند غیرعامل روزآمد باشیم تا تهدیدات را شناسایی و با آنها مقابله کنیم، گفت: امروز تهدیدات دشمن دیگر به مسایل نظامی محدود نیست و انواع جدیدی از تهدید مطرح است که باید جامعه به خوبی با آنها آشنا شوند.
وی با بیان اینکه حوزه سایبر بیشترین تهدیدات حوزه پدافند غیرعامل را تشکیل می دهد، گفت: تهدید در این حوزه هر روز در حال افزایش است و باید مراقبت های لازم چه در سطح تشکیلات و نهادهای اداری و چه در سطح اجتماع را برای مقابله با هجوم دشمن در این عرصه داشته باشیم.
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری قزوین ادامه داد: اگر مراقبت های لازم را در این عرصه نداشته و به موضوع پدافند غیرعامل و ایمن سازی بی توجه باشیم، زیرساخت های فیزیکی و کالبدی و همچنین اجتماعی و فرهنگی کشور با آسیب و تهدید جدی روبرو خواهند بود.
این مسئول همچنین گفت: باید پدافند غیر عامل را به عنوان یک یک سیاست دفاعی مستمر در دستور کار قرار دهیم تا تهدیدات دشمنان کاهش یافته و قدرت بازدارندگی مان افزایش یابد.
وی با اشاره به نوپا بودن تشکیلات اداری و سازمانی پدافندغیرعامل،اظهار داشت: در ابتدای فعالیت خود آموزش در این حوزه به مدیران را در اولویت کاری قرار دادیم و با تحقق این موضوع به دنبال آموزش همگانی هستیم.
این مسئول گفت: با اقدامات آموزشی انجام شده، توجه به پدافند غیرعامل در سطح دستگاه های اجرایی مورد توجه قرار گرفته است اما هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب و ایده آل فاصله داریم.
علی حیدر شاه حسینی، رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) قزوین نیز در این دیدار با اشاره به نقش رسانه ها در فرهنگ سازی و اطلاع رسانی امور به جامعه، گفت: ایرنا در ترویج فرهنگ پدافند غیرعامل و آشناسازی مردم با این موضوع تلاش می کند.
پدافند عیرعامل به مجموعه اقدامات غیرنظامی اطلاق می شود که به کارگیری آن موجب افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب پذیری، تداوم فعالیت های ضروری، ارتقای پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران در مقابل تهدیدات و اقدامات نظامی دشمن می شود.
3013
انتهای پیام

نظر شما