شناسهٔ خبر: 28315291 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات | لینک خبر

پنل فناوری اطلاعات در اولین رویداد فناوری سلامت یزد برگزار می شود

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد از برگزاری اولین رویداد فناوری سلامت یزد خبر داد و گفت: در بخش اول رویداد، پنل فناوری اطلاعات و سلامت نیز برگزار می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد، اکرم فداکار مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد با اشاره به برگزاری پنل فناوری اطلاعات در اولین رویداد فناوری سلامت یزد در این استان اظهار کرد:  در بخش اول رویداد و در روزهای ۲۵ تا ۲۷ مهر برگزار می شود که همه هسته‌ها و شرکت‌های فناور، دانشجویان و تیم‌های علاقمند به کارآفرینی و دارای ایده، اشخاص سیاست‌گذار و مدیران حوزه سلامت، مدیران موفق شرکت‌های دانش‌بنیان، شرکت‌های بازار‌ساز حوزه سلامت، سرمایه‌گذاران خطر‌پذیر، مدیران مراکز رشد سلامت و پارک‌های علم و فناوری حوزه سلامت می توانند در این پنل شرکت کنند.

وی تصریح کرد: با توجه به رشد روزافزون فناوری‌های جدید در عرصه‌ مراقبت سلامت و نقش آنها در بهبود کیفیت خدمات این حوزه، استفاده از فناوری اطلاعات برای سلامت و مراقبت‌های بهداشتی نیز گسترش یافته است و رشته «فناوری اطلاعات سلامت» در برخی از دانشگاه‌ها تدریس می شود.
فداکار با اشاره به نتایج استفاده از فناوری اطلاعات در حوزه سلامت گفت: بهبود کیفیت یا اثربخشی مراقبت بهداشتی، افزایش بهره‌وری یا کارآمدی مراقبت بهداشتی، پیشگیری از خطاهای پزشکی، کاهش هزینه‌های مراقبت، افزایش راندمان اداری و فرایندهای کار بهداشت و درمان، گسترش ارتباطات در میان متخصصان مراقبت‌های بهداشتی و گسترش دسترسی به مراقبت‌های مقرون به صرفه از نتایج استفاده گسترده در حوزه سلامت است.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد با اشاره به همکاری‌های مشترک وزارت ارتباطات و وزارت بهداشت در تهیه سند مشترک تحول دیجیتال در بخش سلامت تصریح کرد: تکمیل اتصال همه مراکز بهداشت روستایی به شبکه و اتصال سامانه های درمانی به بانک اطلاعاتی سایر دستگاه ها از دیگر فعالیت های مشترک بین دو وزارتخانه است.
وی تاکید کرد: با توسعه خدمات الکترونیک سلامت بسیاری از هزینه های دولت در این زمینه کمتر می شود.
بر اساس این گزارش، اولین رویداد فناوری سلامت یزد، رویداد مهم کارآفرینی و فناوری اختصاصی حوزه سلامت است که در دو بخش و در دو هفته برگزار می شود.

 

.

نظر شما