شناسهٔ خبر: 28315255 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

کانون پرورش فکری محیط مناسب برای پرورش استعدادهای نهفته کودکان و نوجوانان

استاندار سمنان کانون پرورش فکری را محیط مناسبی برای پرورش استعدادهای نهفته کودکان و نوجوانان و از مهمترین و اثرگذارترین بخش‌های جامعه برشمرد وگفت: خلق آثار سنتی و بومی در کانون پرورش فکری، ماندگار و اثرگذارتر است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، سید شهاب‌الدین چاوشی در نشست با مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان، کانون پرورش فکری را پایگاه رشد استعداد و پرورش خلاقیت کودکان و نوجوانان دانست وگفت: اگر در دوران کودکی که دوران شکل‌گیری شخصیت است تلاش درستی برای تربیت انجام شود، مؤفق عمل کرده‌ایم.

 

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان در تربیت نسل جدید اظهارداشت: گسترش فعالیت‌های کانون، زمینه کشف استعدادها و پرورش خلاقیت کودکان و نوجوانان را فراهم می‌کند.

 

چاوشی با بیان اینکه از ظرفیت‌های کانون می‌توان در جهت ارتقای سطح فرهنگ جامعه بهره برد گفت: فرهنگ، مجموعه‌ای از عقاید، ارزش‌ها، باورها، نمادها و اعتقادات یک جامعه است.

 

استاندار سمنان درادامه این نشست ضمن بازدید از کتابخانه سیار شهری سمنان ، به گسترش فعالیت‌های فرهنگی و هنری ویژه مخاطبان کودک و نوجوان اشاره کردوگفت:  استانداری سمنان از طرح‌های متنوع کانون پرورش فکری به‌ویژه در مناطق محروم و کم‌برخوردار حمایت می‌کند.

 

وی تلاش‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به‌خصوص در زمینه  طرح کتابخانه سیار، را بسیار ارزشمند دانست وگفت: اجرای این طرح فرصت و بستر مناسبی برای دسترسی کودکان و نوجوانان و هموطنان ما به کتاب‌های مورد نیازشان است.

 

چاوشی همچنین از مرکز فرهنگی‌هنری شماره دو کانون شهرستان سمنان نیز بازدید و از نزدیک با فعالیت‌های مربیان در قالب کارگاه‌های فرهنگی، هنری، ادبی، اسلامی، علمی و... بیشتر آشنا شد وبا توجه به شعار سال کانون پرورش فکری که «خوب زندگی کردن، تمرین می‌خواهد»، بر مهارت‌افزایی کودکان و نوجوانان و حتی والدین آنها تأکید کرد و نقش کانون را در این امر بی‌بدیل دانست.

 

مدیرکل کانون استان سمنان نیز در این دیدار ضمن قدردانی از حمایت همه‌جانبه استانداری از فعالیت‌های کانون پرورش فکری، گزارش کوتاهی از فعالیت‌های شاخص این نهاد تخصصی ازجمله پویش ملی فصل گرم کتاب، مسابقه بازی‌های رایانه‌ای ایرانی‌اسلامی، همایش صوت ملکوت و... ارائه داد.

 

مهدی جمال با اشاره به شعار محوری و اثرگذار هفته‌ی ‌ملی کودک مبنی بر «آینده را باید ساخت» از استاندار سمنان خواستتا به‌منظور تبیین و هم‌افزایی ویژه‌برنامه‌های این هفته، جلسه کارگروه کودک با دعوت از مدیران کل دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط در محل استانداری سمنان برگزار شود.

 

جمال از برگزاری نمایشگاه نوشت‌افزار ایرانی اسلامی همزمان با هفته‌ی ملی کودک در کانون پرورش فکری سمنان خبردادوگفت: این نمایشگاه از ۱۴ تا ۲۰ مهرماه سالجاری برپا خواهد شد.

 

 وی تصریح کرد: توجه به مسائل و مشکلات مبتلا ‌به جامعه مانند مسائل زیست‌محیطی، بحران آب و انرژی، صرفه‌جویی و مسأله حمایت از کالای ایرانی با توجه به شعار سال (به‌صورت غیر مستقیم) برخی از مهم‌ترین رویکردهای برنامه امسال هفته‌ی ملی کودک است.

 

نظر شما