شناسهٔ خبر: 28314127 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

90 تئاترپیرامون حضرت معصومه(س) درقم تولید شده است

اصغر نوبخت روز سه شنبه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره تئاتر کریمه اهل بیت(ع) درسال 1393با همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی

صاحب‌خبر - اصغر نوبخت روز سه شنبه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره تئاتر کریمه اهل بیت(ع) درسال 1393با همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم افزود: این جشنواره که با استقبال گسترده هنرمندان مواجه شده ، دستاوردهای زیادی برای تئاتر استان داشته است.
وی توجه نویسندگان و نمایشنامه نویسان تئاتر به زندگی نامه وشخصیت حضرت معصومه(س) راازجمله دستاوردهای این جشنواره دانست و ادامه داد: ورود به قم، حوادث بعد از اسکان در قم، زندگینامه، شخصیت، معجزات، جایگاه علمی و معنوی و همچنین وفات حضرت معصومه(س) از جمله موضوعاتی بوده که در تئاترهای سال های اخیر مورد توجه قرار گرفته است.
رئیس انجمن هنرهای نمایشی قم، تولید حجم زیادی از منابع نمایشی و معرفتی پیرامون کریمه اهل بیت(ع) را از دیگر دستاوردهای این جشنواره دانست و ادامه داد: در این جشنواره سالانه 30 تئاتر و نمایشنامه به دبیرخانه آن ارسال و به دلیل محدویت سالن های نمایش 6 تئاتر به نمایش گذاشته می شود که به دلیل غنای این تئاتر ها، برگزیدگان این جشنواره همواره جزو برگزیدگان مسابقات کشوری نیز هستند.
نوبخت ادامه داد: با رایزنی های انجام شده قرار بود پس از سه دوره برگزاری استانی، این جشنواره در سطح ملی ارتقا یابد که متاسفانه این وعده که باید امسال اجرایی شود، محقق نشد.
وی اظهار داشت: به دلیل محدودیت قم از نظر تعداد سالن های نمایش، بنابراین بود که در دوره اول برگزاری جشنواره در سطح ملی، جشنواره به نمایشنامه اختصاص و در سال های آینده تئاتر جشنواره کریمه اهل بیت(ع) نیز فراخوان ملی دهد که به دلیل اهمیت این جشنواره پیگیری این موضوع توسط مسئولان استانی ضروری است.
وجود 500 هنرمند تئاتر، 20 استاد هنر تئاتر و 70 لیسانس تئاتر در حوزه های مختلف کارگردانی، نمایشنامه نویسی، طراحی لباس، طراحی صحنه و گریم را از جمله ظرفیت های تئاتر استان است.
سومین جشنواره تئاتر کریمه اهل بیت(ع) با یک سال وقفه به جای برگزاری در سال 95 در اردیبهشت 96 برگزار شده است.
7404/ 6133/
انتهای پیام

نظر شما