شناسهٔ خبر: 28313801 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات | لینک خبر

برگزاری پنل فناوری اطلاعات در اولین رویداد فناوری سلامت یزد

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد از برگزاری اولین رویداد فناوری سلامت یزد خبر داد و گفت: در بخش اول رویداد، پنل فناوری اطلاعات و سلامت نیز برگزار خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد، اکرم فداکار با بیان اینکه «فناوری اطلاعات و سلامت» یکی از پنل‌های ششگانه این رویداد است که در بخش اول رویداد و در روزهای ۲۵ الی ۲۷ مهرماه جاری برگزار خواهند شد؛ از همه هسته‌ها و شرکت‌های فناور، دانشجویان و تیم‌های علاقمند به کارآفرینی و دارای ایده، اشخاص سیاست‌گذار و مدیران حوزه سلامت، مدیران موفق شرکت‌های دانش‌بنیان، شرکت‌های بازار‌ساز حوزه سلامت، سرمایه‌گذاران خطر‌پذیر، مدیران مراکز رشد سلامت و پارک‌های علم و فناوری حوزه سلامت، دعوت کرد در این پنل شرکت کنند.دبیر علمی پنل فناوری اطلاعات رویداد فناوری سلامت یزد، افزود: در این پنل ها، به بحث و بررسی پیرامون معضلات و چالش‌های این حوزه پرداخته خواهد شد.
به گفته فداکار، همزمان با رویداد، نمایشگاه جانبی نیز برگزار می شود و علاقمندان به حضور در این نمایشگاه می توانند برای دریافت غرفه از طریق دبیرخانه اقدام نمایند.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد در ادامه گفت: با توجه به رشد روزافزون فناوری‌های جدید در عرصه‌ی مراقبت سلامت و نقش آنها در بهبود کیفیت خدمات این حوزه، استفاده از فناوری اطلاعات برای سلامت و مراقبت‌های بهداشتی نیز گسترش یافته و رشته «فناوری اطلاعات سلامت» در برخی از دانشگاه تدریس می شود.
فداکار، بهبود کیفیت یا اثربخشی مراقبت بهداشتی، افزایش بهره‌وری یا کارآمدی مراقبت بهداشتی، پیشگیری از خطاهای پزشکی، کاهش هزینه‌های مراقبت، افزایش راندمان اداری و فرایندهای کار بهداشت و درمان، گسترش ارتباطات در میان متخصصان مراقبت‌های بهداشتی و گسترش دسترسی به مراقبت‌های مقرون به صرفه را از نتایج و مزایای استفاده گسترده و مداوم از فناوری اطلاعات در حوزه سلامت دانست.
نماینده وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان، همچنین، با اشاره به همکاری‌های مشترک وزارت ارتباطات و وزارت بهداشت در تهیه سند مشترک تحول دیجیتال در بخش سلامت گفت: تکمیل اتصال همه مراکز بهداشت روستایی به شبکه و اتصال سامانه های درمانی به بانک اطلاعاتی سایر دستگاه ها از دیگر فعالیت های مشترک بین دو وزارتخانه است.
وی تاکید کرد: با توسعه خدمات الکترونیک سلامت بسیاری از هزینه های دولت در این زمینه کمتر خواهد شد.
گفتنی است اولین رویداد فناوری سلامت یزد، رویداد مهم کارآفرینی و فناوری اختصاصی حوزه سلامت است که در دو بخش و در دو هفته برگزار خواهد شد. در بخش اول رویداد، پنل های تخصصی برگزار می شود. همچنین استارتاپ سلامت، بخش دوم این رویداد است که در روزهای ۲ الی ۴ آبان ماه، برگزار خواهد شد.
دریافت اطلاعات بیشتر و ثبت نام در رویداد از طریق نشانی health-event.ir امکان پذیر است.

نظر شما