شناسهٔ خبر: 28313712 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

با حضور قائم مقام وزیر راه و شهرسازی صورت گرفت:

بهره برداری از سه هزار و۲۶۴ واحد مسکن مهر در هرمزگان

بندرعباس - قائم‌ مقام وزارت راه و شهرسازی در امور مسکن مهر گفت: تکمیل و تحویل سه هزار و ۲۶۴ مسکن مهر در استان هرمزگان نشان از عملکرد خوب و رضایت بخش این اداره کل در استان دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، احمد اصغری مهرآبادی عصر دوشنبه در این مراسم که با حضور استاندار و برخی از نمایندگان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، ضمن تقدیر از تمامی واحدهایی که برای ساخت مسکن مهر در کشور تلاش و همکاری می کنند گفت:در سطح کشور تا کنون ۶۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی که ۵۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از طریق بانک مسکن است اهدا و پنج هزار میلیارد از طریق بانک های عامل در شرف پرداخت است.

وی بیان داشت: دو میلیون و ۲۰۰ هزار واحد در شهر و از همین محل ۴۲۰ هزار واحد در مناطق روستایی ساخته شده و تا به امروز دو میلیون و ۴۰۰ هزار واحد کار ساخت آن به اتمام رسیده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: در کنار موضوع مسکن که اهمیت زیادی دارد و از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی هم به عنوان یک سیاست محوری در دستور کار دولت قرار گرفته، در دولت تدبیر و امید نیز تاکید زیادی بر تامین خدمات رونمایی و البته زیر بنایی شده است.

قائم‌ مقام وزارت راه و شهرسازی در امور مسکن مهر بیان کرد: بیش از هزار میلیارد تومان برای ساخت مدارس در سطح کشور اعتبار داده شده و نزدیک به ۵۰۰ هزار مدرسه شروع به ساخت شده است.

مهر آبادی اضافه کرد: حدود ۴۰۰ باب مدرسه در سطح کشور افتتاح و بهره برداری شده است و در شهریور با دو باب مدرسه در استان هرمزگان حدود مدرسه افتتاح شده است.

وی ادامه داد: نزدیک به ۵۰۰ باب مسجد شروع به ساخت شد که ۳۲۰ ساختمان آن به اتمام رسیده، در کنار اینها ۶۰ ساختمان کلانتری شروع کردیم و ۱۵ واحد مرکز درمانی که تمام اینها از اعتبار  وزارت خانه راه و شهرسازی بود است.

این مقام مسئول اظهار داشت: با توجه به کمک هایی که دولت برای احداث مدارس در نظر گرفته و ابلاغیه هایی که برای استانداران ارسال شده در خصوص کمک به احداث مدارس امیدواریم که طرح ها انجام و مشکلات در حوزه فضای اموزشی تربیتی رفع شود.

قائم‌ مقام وزارت راه و شهرسازی در امور مسکن مهر در خصوص مسکن مهر نیز افزود: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی دولت ها رویکردهای متفاوتی در این زمینه داشته اند که بر اساس آن قانون های متفاوتی در این زمینه تصویب و اجرایی شده، که میتوان به قانون اراضی شهری، زمین های استیجاری و تولید و عرضه مسکن و ...اشاره کرد.

مهر آبادی ادامه داد: با گذشت زمان و اجرای سیاست های مختلف تا به امروز و برنامه مسکن مهر ابتدا یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد توزیع استانی شد و در ادامه این مسیر تا کنون دو میلیون واحد به اتمام رسیده است.

وی با بیان اینکه راه ها و شرایط بسیار زیادی برای خانه دار شدن افراد دیده شده گفت: ۵۰ هزار واحد با مجوز مجلس برای افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی در نظر گرفته شده همچنین برای تحویل خانه های باقی مانده از مسکن مهر نیاز به تکمیل اعتبار است که امیدواریم این اعتبار تخصیص یابد.

این مقام مسئول افزود: برای تکمیل و تحویل مسکن مهر نهادهای زیادی موظف به همکاری هستند که در این زمینه کارگروهی با اعضای زیادی تشکیل شد که با تشکیل چندین جلسه پیگیری به کمبود ۱۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل باقی پروژه ها رسیدیم.

مهر آبادی عنوان کرد: در این دولت بالغ بر یک میلیون واحد تکمیل و تحویل داده شده است که به صورت میانگین از دولت نهم و دهم سالانه ۲۰۰ هزار واحد در شهر تهیه و تحویل داده شده  که بی سابقه بوده است.

وی در پایان تصریح کرد: امیدواریم با تامین بودجه ۲۷۰ هزار واحد نزدیک به تحویل به زودی تکمیل و تحویل صاحبانشان داده شود.

مدیر کل راه و شهرسازی هرمزگان نیز در این مراسم ضمن تقدیر از حضور قائم مقام وزیر راه و شهرسازی و تبریک آغاز سال جدید تحصیلی عنوان کرد: با افتتاح مدرسه ۱۸ کلاسه بندرعباس و ۱۲ کلاسه میناب تاثیر مثبتی را در توسعه فضای آموزشی در استان شاهد هستیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان هرمزگان در خصوص مدرسه ۱۸ کلاسه توضیح داد: این مدرسه با اعتباری بالغ بر ۳۴ میلیارد ریال در سه طبقه احداث شده است.

شیری افزود: برای سایت ۶۱۳ هکتاری پیامبر اعظم بندرعباس که قریب به ۲۸ هزار واحد ساکن هستند پیش بینی احداث ۱۸ مدرسه بوده که تا کنون موفق به راه اندازی و تکمیل ۶ باب آنها شده ایم.

وی همچنین از بهره برداری مراکز خدمات درمانی ۳۹ و ۵۶ هکتاری بندرعباس تا پایان سال جاری خبرداد و گفت: با بهره برداری از این مراکز جهش خوبی در توسعه و دسترسی همگانی به بهداشت و درمان صورت می گیرد.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: از تعداد ۳۸ هزار و ۱۰۵ واحد مسکن مهر در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر استان هرمزگان، تعداد ۳۱ هزار و ۶۳۸ واحد تاکنون افتتاح و به مردم تحویل داده شده است . و تعداد ۶ هزار و ۴۶۷ واحد در مراحل مختلفی از روند کار اجرایی قرار دارد.

مدیر کل راه و شهرسازی هرمزگان در پایان بیان داشت: تاکنون ۹ هزار و ۸۹۵ میلیارد ریال تسهیلات بانکی به پروژه های مسکن مهر در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر استان هرمزگان تعلق گرفته است.

نظر شما