شناسهٔ خبر: 28313704 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای هرمزگان:

بیش از ۱۱میلیون و ۵۰۰هزار تردد در جاده های هرمزگان صورت گرفت

بندرعباس - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای هرمزگان گفت: تعداد ۱۱میلیون و ۵۵۷ هزار و ۴۹۵ تردد در جاده های استان صورت گرفته که ۲۸ درصد از کل ترددها مربوط به وسایل نقلیه سنگین بوده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، داریـوش باقـرجـوان گـفت: در شهریور ماه بر اساس اطلاعات دریافتی از سامانه تردد شمار، تعداد ۱۱میلیون و ۵۵۷هزار و ۴۹۵ تردد در جاده های استان صورت گرفته که ۲۸ درصد از کل ترددها مربوط به وسایل نقلیه سنگین بوده که بیشترین حجم تردد در محور بندرشهید رجایی - بندرعباس با ۲۴۴هزار و ۵۰۹ وسیله نقلیه ، بیشترین تردد وسایل نقلیه سنگین را داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان گفت: متوسط نرخ جریان ترافیک در سطح جاده های استان معادل ۲۲۵  وسیله نقلیه در ساعت بوده، ضمن اینکه بیشترین نرخ این جریان ترافیکی مربوط به بندرعباس-بندر شهید رجایی با نرخ جریان تردد ۹۶۴  وسیله نقلیه در ساعت بوده است .

باقر جوان با اشاره به رعایت سرعت مجاز در شبکه جاده ای استان  افزود : سرعت متوسط تردد در شبکه راههای دارای تردد شمار استان در مدت مذکور را ۷۴ کیـلومتـر در سـاعت عـنوان کــرد و افــزود : بیشترین ســـرعت متوسط در این مدت ۹۸.۵ کیلومتر درســاعت مربوط به محور سه راهی چارک - بندرلنگه  بوده است.

وی خاطر نشان کرد : کمترین نرخ جریان ترافیک در این ایام با ۲۹ تردد وسیله نقلیه در ساعت مربوط به محورسه راهی چهوو- لامرد بوده و گفتنی است که ۱۰ درصد وسایل نقلیه در جاده های استان فاصله طولی مجاز بین دو خودرو را رعایت نکرده اند و بیشترین تخلف عدم رعایت فاصله طولی مجاز مربوط به محور بندرشهید رجائی- بندرعباس با ۱۸۹هزار و ۱۰۷ وسیله نقلیه به ثبت رسیده است.

قابل ذکر است از مجموع کل تردد ۱۰ درصد وسایل نقلیه در جاده های استان سرعت مجاز را رعایت نکرده اند و بیشترین تخلف عدم رعایت سرعت مجاز مربوط به محور بندرعباس-بندر شهید رجایی  با 57هزار و 119 وسیله نقلیه به ثبت رسیده است.

باقر جوان با تاکید براینکه درتمام محورهای استان دوربین های تردد شمار و کنترل سرعت این اداره کل در طول شبانه روز بر تردد و فعالیت رانندگان نظارت می کنند بیان داشت: اطلاعات متخلفین سرعت غیر مجاز به صورت آنلاین و مستقیم جهت اعمال قانون به پلیس راهور ارسال می شود.

نظر شما