شناسهٔ خبر: 28313595 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

یک کارشناس دینی خواستار شد:

مسلح نمودن جوانان به سلاح های اعتقادی

حوزه/حجت الاسلام مازندرانی گفت: آشنایی طلاب با انواع شیوه ها و سبک های بیان دینی و اعتقادی امری ضروری است، مباحث فطری با چیدمان جدید از معارف الهی، توانسته نقطه اتصالی بین عناصر دین ایجاد نماید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از گرگان، کارگاه دو روزه «توحید فطری» با حضور حجت الاسلام  مصطفی مازندرانی برگزار شد.

در این مراسم، حجت الاسلام مازندرانی با اشاره به اهداف برگزاری دوره گفت: با توجه به شرایط فعلی عالَم، هجوم همه جانبه طاغوت ها با ابزارهای مختلف فرهنگی، کم رسایی و یا نارسایی متون دینی و اعتقادی؛ مسلح نمودن نیروهای فرهنگی و انقلابی به سلاح های اعتقادی از اهداف برگزاری دوره است.

وی تصریح کرد: آشنایی با این مباحث، ارتقاء سطح بینش اعتقادی و در عین حال بالارفتن توانمندی طلاب را در بیان مفاهیم دینی برای مخاطبین خود به همراه دارد.

این کارشناس مذهبی، آشنایی طلاب با انواع شیوه ها و سبک های بیان دینی و اعتقادی را امری ضروری دانست و افزود: مباحث فطری با چیدمان جدیدی که از معارف ارائه کرده، توانسته نقطه اتصالی بین عناصر دین(اخلاق، احکام و اعتقادات) را ایجاد نماید.

مازندرانی با بیان این که بسیاری از سوالات اصلی و مهم مخاطب در این بحث به صورت فطری پاسخ داده می شود، ادامه داد: فطری بیان کردن این مباحث اعتقادی باعث شده تا مخاطب ارتباط بسیار نزدیکتری با معارف الهی ایجاد کند و هدف روشن تری را برای خود ببیند.

وی کاربردی بودن این مباحث را از امتیازات آن برشمرد و گفت:  وقتی فردی با هدف از خلقت خود آشنا می شود، تقریبا ریل گذاری زندگی اش به صورت کامل تغییر می کند و نگاه او به زندگی و حیات  ابدی نگاه جدیدی خواهد شد و رفتارهای عبادی او تغییر می یابد.

این مبلغ حوزه تصریح کرد: تاثیرات این گونه مباحث، در حرکات و سکنات زندگی فردی-اجتماعی ظاهر می شود و شخص جایگاه و نقش خود را نسبت به ولی امرش می بیند و تکالیفش را بهتر متوجه می شود.

نظر شما