شناسهٔ خبر: 28313571 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

کسب و کارهای نوپا حمایت می شوند

اصفهان - ایرنا - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت : سمت و سوی این وزارتخانه حمایت از کسب و کارهای نوپاست.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، محمدجواد آذری جهرمی دوشنبه شب در نشست مشترک وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اعضای سازمان نظام صنفی رایانه ای اصفهان افزود: استارت آپ های محلی برای بقا و فعالیت در چارچوب کاری، باید با یکدیگر ادغام شوند اما دخالت ما در این اکوسیستم موجب رانت عده ای خواهد شد.
وی تاکید کرد : توسعه ارتباطات باید به حوزه سلامت کمک کند و این امر می تواند در بخش خصوصی اجرا شود همانگونه که تاکنون در زمینه خصوصی سازی 92 درصد اقتصاد به بخش خصوصی واگذار شده است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره ایجاد دادسرای ویژه رسیدگی به جرائم رایانه ای، خطاب به اعضای سازمان نظام صنفی رایانه ای اصفهان اظهارداشت : مستندات و تعداد پرونده های جرائم رایانه ای را به وزارت ارتباطات ارائه دهید تا موضوع ایجاد دادسرای رسیدگی به جرائم رایانه ای به صورت یک نیاز بررسی شود.
وی ادامه داد : هفته گذشته جلسه ای با اعضای نظام صنفی رایانه ای کشور داشتیم و به دنبال راهکارهای جامعی برای رفع مشکلات این حوزه هستیم که یکی از ابزارهای حل این مشکلات، ادغام شرکت های کوچک و ارائه مشوق هایی مانند تقسیم درآمد هستیم.
وی تصریح کرد : در زمینه گمرکات باید مسائل بررسی شود اما این که چه زمانی مشکلات در این حیطه حل خواهد شد برعهده وزارتخانه نیست و نمی توان زمان دقیقی را مشخص کرد.
آذری جهرمی تصریح کرد : در زمینه ساماندهی اینترنت ثابت نیز اقدامات ویژه ای در حال انجام است.
وی با بیان اینکه نظام صنفی رایانه ای نزد وزارتخانه جایگاه ویژه ای یافته است، گفت: دیدگاه مثبتی به این سازمان داریم زیرا بسیار تاثیرگذار و فعال عمل می کند.
در نشست مشترک وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با نظام صنفی رایانه ای استان اصفهان، اعضای هیات مدیره این سازمان به ارائه نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود در زمینه حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات پرداختند.
نایب رییس دوم سازمان نظام صنفی رایانه ای استان اصفهان در این نشست بر ضرورت توجه به جایگاه فناوری اطلاعات و تبیین شاخص های آن و نیر توانمندی شرکت های عضو سازمان تاکید کرد و گفت: زیرساخت های لازم برای این امر وجود ندارد.
نجف آبادی افزود: حمایت ویژه از شرکت ها در جهت ایجاد زیرساخت و تولید به ویژه در زمینه تامین منابع و حمایت از نیروهای جوان و متخصص و اشتغالزایی با سرمایه گذاری پایین ضروری است.
همچنین رییس کمیسیون اینترنت سازمان نظام صنفی رایانه ای استان اصفهان به ضرورت تناسب تعرفه خدمات اینترنت در بستر ثابت و سیار اشاره و خاطرنشان کرد: تعرفه ها عادلانه نیست و به دلیل نبود تعریف دقیق تعرفه اینترنت، ریزش مشتریان ما از دیتاسنتر و رغبت آن ها به اپراتورهای سیار زیاد است.
گلستان پرور تجدید نظر در پرداخت سه درصدی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی را خواستار شد و اضافه کرد: از ارائه خدمات اینترنتی توسط شرکت های فاقد مجوز در قالب نمایندگی جلوگیری شود.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، روز دوشنبه برای افتتاح چند طرح، حضور در چند برنامه از جمله شورای اداری اصفهان و شهرستانها و گفتمان توسعه شهری و بازدید از شهرک علمی و تحقیقاتی به این استان سفر کرد.
وی امروز به برخی از شهرستان های استان اصفهان از جمله نطنز و گلپایگان نیز سفر می کند.
6026/7135

نظر شما