شناسهٔ خبر: 28313226 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

تشدید اختلافات روسیه و اسرائیل

روسیا الیوم، الجزیره : ارتش رژیم صهیونیستی نتایج تحقیقات روسیه درباره سقوط هواپیمای ایلوشین ۲۰ در سوریه را رد کرد. ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرد که نتایج تحقیقات ارتش روسیه درباره سقوط هواپیمای ایلوشین ۲۰ در سوریه را رد کرده و این مساله را که جنگنده‌هایش از هواپیمای روسیه به‌عنوان سپری در برابر حملات استفاده کرده‌ باشند، قبول ندارد.

صاحب‌خبر -

در این بیانیه ادعا شده است: ما در موعد مناسب به نیروهای روسیه درباره حملات اطلاع دادیم و جنگنده‌های‌ ما قبل از سقوط هواپیمای ایلوشین روسیه به حریم هوایی اسرائیل بازگشتند. در این بیانیه آمده است: روسیه طرف‌های غیرمسوولی را به سلاح پیشرفته مجهز کرده است. از سوی دیگر خبرنگار الجزیره در رام‌الله گزارش داد که اسرائیل می‌خواهد از هر طرف اوضاع را در کنترل داشته باشد چراکه وزارت جنگ این رژیم از یک‌طرف اعلام کرده که سیاستش درباره سوریه تغییر نکرده و به هماهنگی با روسیه ادامه خواهد داد اما در عین حال نیز گفته که با حضور ایران در سوریه مخالف است. در همین راستا ایگور کوناشنکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که نتایجی را که این کشور درباره سقوط هواپیمای ایلوشین در سوریه منتشر کرده، اطلاعاتی کاربردی و کاملا درست است و با استفاده از تمامی ابزارهای مکان‌یابی الکترونیکی و براساس داده‌های کاربردی درباره اوضاع حریم هوایی سوریه ارائه شده است.

 وی گفت: ما بیانیه‌های ارتش اسرائیل درباره این موضوع را نیز مورد توجه قرار داده‌ایم و من باید به کسانی که می‌خواهند از اطلاعات ارائه شده سوءبرداشت یا آن را انکار کنند، بگویم که وزارت دفاع روسیه اسناد موثق دیگری در اختیار دارد که صحت نتایجی که اعلام شده را ثابت می‌کند. پیش از این وزارت دفاع روسیه در کنفرانس مطبوعاتی درباره دلایل سقوط هواپیمای خود در سوریه اعلام کرد که جنگنده‌های ارتش اسرائیل موجب سقوط این هواپیما شدند و ارتش اسرائیل مسوول کشته شدن سرنشینان این هواپیما است.

نظر شما