شناسهٔ خبر: 28312672 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

ترافیک ایلام و روایت کلاف سردر گم بی‌تدبیری

R7718/P1011199/S6,52/CT7

جلسات شورای ترافیک شهر ایلام نسخه شفابخشی برای حل این مشکل نداشته و روز به روز بر مشکل ترافیک این شهر افزوده شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ایلام، خیابان‌های قفل شده و معابر تصرف شده توسط دست‌فروشان، نبود امکانات حمل و نقل عمومی مانند "اتوبوس" و نبود مدیریت ترافیک، عدم پذیرش مدیریت ترافیک توسط مدیریت شهری ایلام و بازی با کلمات و بیان افق‌های دور و دراز برای رفع مشکل، شهروندان ایلامی را درموقعیتی قرار داده است که"نه راه پس دارند و نه راه پیش" و مسئولان استان ایلام علیرغم همه تلاش‌ها نتوانسته‌اند نتیجهای جز "هیچ" را در برطرف کردن ترافیک در تصویب مصوبات برای ترافیک ایلام به‌دست آورند.

بافت فرسوده ایلام، وجود مطب پزشکان در مرکز شهر ایلام،انتقال نمایشگاه‌های اتومبیل به خارج از شهرایلام، عدم وجود سیستم هوشمند ترافیک، استفاده شهروندان از خودروهای تک سرنشین، نیازمندی به احداث پارکینگ طبقاتی سخنانی است که با بررسی مصوبات شورای ترافیک و حضور استانداران وقت و فعلی استان ایلام  در جلسات "شورای ترافیک"دیده شده است و استانداران دولت قبل و فعلی دقیقاً  این سخنان را برای مردم ایلام در سخنرانی و جلسات "ترافیک" ایلام بیان کرده‌اند که علی آزاد، غروی، مروارید، سلیمانی دشتکی از جمله استاندارانی هستندکه به مسئله ترافیک با بیان موارد معونه اقدام و بعد از بیان مشکل نتیجه‌ای از سخنان خود برای مردم ایلام بیان نکرده‌اند و درد را تشخیص اما برای درمان حداقل یک مورد از گفته‌های خود عمل نکرده‌اند و مردم ایلام نتیجه گفتار آنان را ندیده‌اند.

در ارتباط با کلاف سر در گم ترافیک ایلام شهروندان ایلامی مطالبات خود را با خبرنگار خبرگزاری تسنیم در ایلام مطرح و در این راستا علی محمدی در گفت و‌گو با خبرگزاری تسنیم در ایلام اظهار داشت: بیان مشکلات ترافیک ایلام از زبان مسئولان را بارها شنیده‌ایم ولی نتیجه‌ای از گفتار آنان حاصل نکرده‌ایم.

وی در ادامه گفت: اینکه هر سه نفر ایلامی یک ماشین دارد، اکثر سرنشینان خودروها تک سرنشین هستند، برخی از صنوف باید به خارج از شهر منتقل شوند، مطب پزشکان در بافت مرکزی شهر است، درست اما ای کاش مسئولان استان ایلام که در جلسات ترافیک صحبت می‌کنند از اینکه در ایلام سیستم اتوبوسرانی وجود ندارد و ده‌ها مورد دیگر را هم ذکر کنند.

محبتی شهروند دیگر ایلامی در ادامه گفت و‌گو خبرگزاری تسنیم در ایلام با شهروندان اظهار داشت: بیش از 16 سال است این موارد تکراری را شنیده در اخبار و نشریات بازتاب داده شده است اما نتیجه این سخنان تاکنون نه تنها بر برطرف کردن مشکل ترافیک ایلام تاثیری نداشته است و روز به روز بر مشکل ترافیک ایلام افزوده شده است.

وی در ادامه گفت: ترافیک ایلام نیازمند مدیریت و مرد عمل می‌خواهد و مشکل لاینحل نیست اما ناتوانی مسئولان استان ایلام آن را به کلاف سردرگمی تبدیل کرده است.

شاهپور فولادی، معاون عمرانی وقت استانداری ایلام  در تاریخ 2تیرماه 94 در گفت و‌گو با رسانه‌ها اظهار داشت:  امروز ترافیک بخش مهمی از زمان شهروندان ایلامی را در طول روز با خود درگیر کرده است و به عنوان یکی از مهم‌ترین چالش‌های شهری در استان ایلام مطرح است.

وی ادامه می دهد: علل و عوامل مختلفی از جمله وجود تمامی مراکز خدماتی، درمانی، خوار و بار فروشی در مرکز اصلی شهر ایلام باعث ترافیک شده که رفع آن نیازمند طرح های کوتاه مدت و بلند مدت است.

معاون عمرانی استانداری ایلام می افزاید: باید خدمات صنوف مختلف در همه جای نقاط شهر قرار گیرد و عبور و مرور به مرکز اصلی شهر کم شودباید واحدهای خدماتی و صنوف مختلف در همه جای شهر قرار گیرد و عبور و مرور به مرکز اصلی شهر کم شود.

وی ادامه می دهد: یکی از مهمترین مشکلات سطح شهر ایلام نبود پارکینگ است که در سال جاری جلسات مختلفی در این زمینه تشکل شده که امیدواریم با همکاری بخش خصوصی این مهم در شهر محقق شود.

از آن تاریخ تا کنون نه تنها اقدامی نشده است بلکه تکرار مکررات از سخنان مسئولان را شاهدیم که نمونه آن گفت و‌گوی یزدان قبادیان به تاریخ  2 شهریورماه 96 با رسانه‌‌ها‌ست که اظهار داشته است: شهر ایلام ازسال 1387 تاکنون دچار تغییر طرح‌های ترافیکی نشده است و امسال قصد داریم با همکاری مردم طرح‌های ترافیکی شهر را در چند منطقه تغییر دهیم.

وی نصب چراغ هوشمند و انتقال صنوف و مطب پزشکان را عامل ترافیک دانست و خاطر نشان کرد: بودجه این موارد تامین و به زودی به مرحله اجرا در می‌آید.

بعداز قبادیان شهردارانی چون منصور پور، محمدی نیز چنین مطالبی را عنوان و نوبت به طالب صادقیان رسید که در گفت و‌گو با رسانه‌ها نوید اجرای طرح ترافیک و کاهش بار ترافیک را داد که این نویدها به محاق رفت.

در نهایت کلاف سر در گم ترافیک ایلام و انعکاس مطالبات مردمی سلیمانی دشتکی را در شورای ترافیک به واکنش وا داشت و شخصاً ریاست شورای ترافیک در در جلسه پذیرا اما سخنان استاندار ایلام نیز تکراری بر مکررات بود  سلیمانی دشتکی در شورای ترافیک ایلام اظهار داشت:  انتقال نمایشگاه‌های اتومبیل، صنایع مزاحم، سازمان انتقال خون، مطب پزشکان و مراکز درمانی و مدارس برای کاهش ترافیک مرکز شهر ضروری است.

استاندار ایلام گفت: برای رفع مشکل ترافیکی شهر ایلام که مرکز استان است باید موانع و مشکلات برداشته شود و اگر افراد، مسئولان و مدیرانی مانع تراشی کنند ابتدا خود آنان به عنوان مانع اصلی برداشته می‌شوند و بعد نسبت به رفع مشکلات اقدام خواهیم کرد.

تسنیم: پیام این گزارش آن است که تکرار مکررات و بیان دردهایی که برای تریبون‌داران جلسات پرکننده وقت سخنرانی آنان است راه حل ترافیک ایلام نیست چراکه افزایش سرانه خودرو، زیرساخت شهری، وجود مراکز درمانی در بافت مرکزی شهری،استفاده از خودروهای تک سرنشین در همه شهرهای ایران و کلان‌شهرها وجود دارد اما ترافیک آنان با ترافیک  ایلام قابل قیاس نیست و ترافیک ایلام نیازمند مدیریت و واقع بینی و پرهیز از نظریه پردازی بدون اجرا است.

انتهای پیام/ ع

نظر شما