شناسهٔ خبر: 28312615 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

درد مردم را نباید سیاسی کرد

نایب رئیس مجلس با بیان اینکه تحریم ها فرصتی برای روی پای خود ایستادن ایجاد کرده است، گفت: مجلس و به ویژه کمیسیون بهداشت آماده حمایت از بخش تولید داروی کشور بوده و است.

صاحب‌خبر -
به گزارش افکارنیوز،

 مسعود پزشکیان در سومین نمایشگاه کتب علوم پزشکی، دارویی (دانشگاهی) و دومین نمایشگاه رسانه های سلامت محور و چهارمین نمایشگاه بین المللی ایران فارما که صبح امروز (دوشنبه 2 مهرماه) در محل مصلی تهران برگزار شد، در رابطه با مشکلاتی که در پی اعمال تحریم ها در حوزه دارویی کشور ایجاد شده است، گفت: کل حرف ما در طبابت، صنعت و تجارت این است که خودمان را بشناسیم و به این نکته توجه کنیم که چه پتانسیل و توانایی هایی داریم، کجا بودیم، کجا هستیم و به کجا می رویم، کما اینکه هر سازمانی چنین چشم اندازی را برای خود تعریف کرده و این نقشه راهی برای آنها خواهد بود.

 

 

حضور مسعود پزشکیان در چهارمین نمایشگاه بین المللی ایران فارما

 

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هم اکنون با مشکلاتی که آمریکا به اسم دموکراسی برای کل مردم کشور ایجاد کرده روبرو هستیم، کشوری که ادعای بشر دوستی دارد اما برای تامین منافع و سیاست های خود راه ها را حتی برای ورود دارو به کشور بسته است، بنابراین آمریکا با مردم سر جنگ دارد نه یک گروه خاص.

 

 

حضور مسعود پزشکیان در چهارمین نمایشگاه بین المللی ایران فارما

 

درد مردم را نباید سیاسی کرد

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: هم اکنون آنچه ما، صنعتگران، دانشگاهیان و دولت وظیفه داریم این است که با تمام وجود از این تهدید ایجاد شده به گونه ای استفاده کنیم که به فرصتی برسیم تا روی پای خود ایستادن را بهتر بیاموزیم، کما اینکه ما در دوره اول تحریم ها توان تولید دارو نداشتیم، اما تحریم های اولیه به ما آموخت تا به گونه ای دارو تولید کنیم که پاسخگوی نیاز مردم باشیم، بنابراین تحریم بعدی نیز به ما یاد می دهد که هر نیاز به دیگران را که بویی از انسانیت نبرده اند، کم کنیم، دیگرانی که آنچه سیاست و منافعشان دیکته می کند، قبول دارند.

 

 

حضور مسعود پزشکیان در چهارمین نمایشگاه بین المللی ایران فارما

 

وی افزود: در جنگ نظامی به ظاهر مردم را بمباران می کنند، اما در تحریم ها نیز با اقداماتی که انجام می دهند، مردم بیگناه را بمباران می کنند، بنابراین در این شرایط از سفرای خارجی که در این مراسم حضور دارند، می خواهیم تا اگر قصد کمک دارند در عرصه بین المللی این پیام را برسانند که درد مردم را نباید سیاسی و جناحی کرد.

 

 

حضور مسعود پزشکیان در چهارمین نمایشگاه بین المللی ایران فارما

 

مسئولان باید از شرکت‌های تولید دارو حمایت کنند

پزشکیان با تاکید بر اینکه باید پاسخ نیاز مردم در حوزه درمان و تولید دارو را بدهیم، یادآور شد: رئیس سازمان غذا و دارو به این نکته اشاره کرد که دولت 3500 میلیارد به این حوزه بدهی دارد و اینجا این سوال ایجاد می شود که چرا دولت باید اینگونه اقدام کند؟ بنابراین لازم است که اگر این میزان پول را هم نمی دهد، به مردم خدمات ارائه دهد.

 

 

حضور مسعود پزشکیان در چهارمین نمایشگاه بین المللی ایران فارما

 

این نماینده مردم در مجلس دهم با انتقاد از اینکه در شرایط بحرانی ایجاد شده برخی باز هم دست از ولخرجی بی ربط بر نمی دارند، افزود: ما باید در این شرایط نیازهای اساسی را ببینیم و به شرکت های تولید کننده دارو کمک کنیم تا با قدرت به تولید داروی مورد نیاز کشور بپردازند و از آنها حمایت کنیم تا بتوانند نیاز به مواد اولیه را از طریق واردات تامین کنند. همچنین باید از دانشگاه ها در جهت انجام تحقیقات برای تولید مواد اولیه مورد نیاز تامین دارو کمک بگیریم.

 

 

حضور مسعود پزشکیان در چهارمین نمایشگاه بین المللی ایران فارما

 

وی بیان کرد: هم اکنون دولت، مجلس و قوه قضائیه باید دست به دست هم دهند تا پاسخگوی نیاز مردم باشند، چرا که این نامردی و بی انصافی است که بیماری به دلیل نبود وارفارین جان خود را از دست بدهد. از سوی دیگر دشمنان نیز نباید به دنبال این باشند که در جهت اعمال سیاست های خود با به زانو درآوردن مردم کشوری را تسلیم کنند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی خطاب به دشمنان با این سوال که چرا در جهت نیل به اهداف خود با جان مردم بیگناه معامله می کنید، گفت: دشمنان چرا کشورها را به این متهم می کنند که چرا مواد یا بمب شیمیایی تولید می کنند و اینجا این سوال ایجاد می شود که وقتی کشوری قادر است مانع ورود داروی به کشوری شود، چگونه نمی تواند از ورود بمب شیمیایی به سایر کشورها جلوگیری کند، بنابراین به این نتیجه می رسیم که این کشورها خود مردم را می کشند سپس برای آنها مجلس ترحیم برگزار می کنند.

 

 

حضور مسعود پزشکیان در چهارمین نمایشگاه بین المللی ایران فارما

 

اعلام آمادگی مجلس برای حمایت از تولیدکنندگان دارو

پزشکیان ضمن قدردانی از صنعتگران حاضر در این مراسم که از توانایی تولید دارو در کشور برخوردارند، برای کمک مجلس و به ویژه کمیسیون بهداشت به آنها در جهت حمایت و تسهیل روند فعالیت شان اعلام آمادگی کرد.

وی با محکوم کردن اقدامات آمریکا در تحریم دارو تاکید کرد: شما مردم را قربانی می کنید که نیات پلید خود را در جامعه حاکم کنید، بنابراین از سفرای حاضر در این مراسم می خواهم به این افرادی که دم از دموکراسی می زنند این پیام را برسانند که نباید با ممانعت از واردات غذا و دارو به کشور باعث شوند که مردم جان خود را از دست بدهند و فراموش نکنند بنی آدم اعضای یکدیگرند/ که در آفرینش ز یک گوهرند/ اگر عضوی به درد آورد روزگار/ دگر عضوها را نماند قرار.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه هر فردی که نسبت به درد انسان ها از هر قومی اعم از ترک، کرد، لر و.. بی تفاوت باشد، انسان نیست تاکید کرد: در همینجا از سیاستمداران، صنعتگران و دانشگاهیان می خواهم که با تمام توان به راهکاری بیاندیشند که مردم درد نکشند و امیدوارم تلاش تان پاسخگوی نیاز مردم باشد تا به بیگانگان نامرد نیاز پیدا نکنند، ضمن اینکه ما نیز در مجلس هر اقدامی در جهت رونق و توسعه شما انجام خواهیم داد.

 

نظر شما