شناسهٔ خبر: 28312360 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

بولتون: مادامیکه نیروهای ایران در سوریه باشند، ما هم در آنجا می‌مانیم

مشاور امنیت ملی کاخ سفید می‌گوید، تا زمانی که نیروهای ایرانی در سوریه باشند نظامیان آمریکایی نیز در این کشور باقی خواهند ماند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از واشنگتن پست، جان بولتون مشاور امنیت ملی کاخ سفید در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک به خبرنگاران گفت: آمریکا مادامیکه نیروهای ایرانی در سوریه حضور داشته باشند سوریه را ترک نخواهد کرد.

واشنگتن پست نوشت، این مساله نشان دهنده این است که آمریکا ماموریتی فراتر از مبارزه با داعش را در سوریه در پیش گرفته است.  

براساس گزارش آسوشیتدپرس، بولتون گفت: «مادامیکه نیروهای ایرانی شامل شبه نظامیان وابسته به این کشور و یا نیروهای متحد آن نظیر حزب الله در سوریه باشند ما نیروهایمان را از این کشور خارج نخواهیم کرد.»

ایران حضور نظامیان خود را در سوریه رد کرده و اعلام کرده است که مستشاران این کشور برای مشاوره نظامی در خاک سوریه حضور دارند که این حضور نیز با درخواست دولت دمشق و به صورت مشروع است. 

«جیمز متیس» وزیر دفاع آمریکا نیز روز دوشنبه صراحتاً گفته بود که آمریکا حتی در صورت نابودی کامل گروه تروریستی داعش، باز هم قصدی برای خروج از سوریه ندارد. 

واشنگتن پست با اشاره به اظهارات بولتون و متیس درباره ادامه حضور نظامی آمریکا در سوریه نوشت؛ اظهارات این دو مقام امنیتی کاخ سفید گمانه زنیها درباره پذیرش یک استراتژی تازه از سوی دونالد ترامپ در سوریه را افزایش داده است. با این حال مقامات آمریکایی می‌گویند که هنوز دستوری از طرف رئیس جمهوری این کشور مبنی بر تغییر ماموریت نظامیان آمریکایی سوریه داده نشده است.

نظامیان آمریکایی به صورت غیرقانونی بخشهایی از خاک سوریه را اشغال کرده اند و با نیروهای دموکراتیک سوریه که شامل کردهای این کشور هستند همکاری میکنند.همچنین گزارشهایی از کمک ارتش آمریکا به نیروهای تروریستی حاضر در سوریه از جمله داعش و گروههای نظیر جبهه النصره وجود دارد.

انتهای پیام/م

نظر شما