شناسهٔ خبر: 28312210 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

شورای امنیت حمله تروریستی اهواز را محکوم کرد

نیویورک- ایرنا- اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد در بیانیه ای «به شدیدترین وجه حملات تروریستی شنیع و بزدلانه در جمهوری اسلامی ایران، در اهواز در تاریخ 31 شهریور» را محکوم کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، حمله تروریستی روز شنبه علیه یک رژه نظامی باعث کشتار 24 نفر از جمله کودکان و مجروحیت 60 نفر دیگر شد.
در این بیانیه آمده است: اعضای شورای امنیت عمیق ترین مراتب همدردی و تسلیت به خانواده قربانیان و به دولت جمهوری اسلامی ایران را بیان داشته و آرزو کرد مجروحان به سرعت بهبود کامل یابند.
اعضای شورای امنیت مجددا تاکید کردند تروریسم در تمامی اشکال و مصادیق یکی از شدیدترین تهدیدهای صلح و امنیت بین المللی است.
بیانیه این شورا می افزاید: اعضای شورای امنیت ضرورت پاسخگویی مرتکبان و حامیان این اقدامات تروریستی نکوهیده و آوردنشان به پیشگاه عدالت را خاطر نشان کردند و از همه دولت ها خواستند که براساس تعهدات شان تحت حقوق بین الملل و قطعنامه های مرتبط شورای امنیت فعالانه با دولت جمهوری اسلامی ایران و دیگر مراجع مربوطه در این زمینه همکاری کنند.
این بیانیه ادامه می دهد: اعضای شورای امنیت تاکید کردند هرگونه عمل تروریستی فارغ از انگیزه، مکان، زمان و شخص مرتکب، مجرمانه و غیرقابل توجیه است. آنها مجددا تاکید کردند همه دولت ها براساس منشور ملل متحد و دیگر تعهدات ناشی از حقوق بین الملل از جمله حقوق بین الملل بشر، حقوق بین الملل مهاجرت و حقوق بین الملل بشردوستانه، باید با تمام وجود با تهدیدها علیه صلح و امنیت بین المللی ناشی از اعمال تروریستی مبارزه کنند.
اروپام**1429

نظر شما