شناسهٔ خبر: 28311921 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: نامه‌نیوز قدیمی | لینک خبر

قیمت بنزین سال آینده افزایش می‌یابد؟

قره‌خانی، سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس، گفت: برای افزایش قیمت بنزین در سال آینده باید منتظر لایحه بودجه ۹۸ باشیم و اینکه دولت چه تصمیمی باید اتخاذ کند.

صاحب‌خبر -
به گزارش نامه نیوز  اسدالله قره خانی،سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در مورد احتمال افزایش قیمت بنزین گفت: دورنمای افزایش یا دو نرخی شدن قیمت بنزین را ضعیف می بینم و امسال با همین روند ادامه دارد و برای سال آینده نیز دولت می تواند تصمیم بگیرد که چه سیاستی را در پیش می گیرد.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ما منتظر هستیم دولت لایحه را ارایه دهد و سپس در مورد قیمت سوخت و افزایش یا ثابت ماندن اظهارنظر کنیم.

قره خانی افزود: افزایش قیمت سوخت اگر در گذشته مطرح می شد امکانش وجود داشت چرا که واردات بنزین ما بسیار زیاد بود و چون طرف مقابل علاوه بر اینکه مانع در صادرات می شود در ورادات نیز منع می شد ما ناگزیر می شدیم بنزین را سهمیه بندی کنیم و این سهمیه بندی یعنی دو نرخی کردن اما در حال حاضر ما به آن شکل به واردات بنزین نیاز نداریم.


سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ما می توانیم با همین تولید داخلی نیاز داخلی مان را مرتفع کنیم و حتی بنزین با کیفیت یورو 4 و بعضا یورو 5 نیز تولید کنیمف گفت: با توجه به اینکه در آینده نزدیک فاز 3 پالایشگاه خلیج فارس در چرخه عرضه وارد می شود از این رو ما در بحث تولید بنزین اصلا مشکلی نداریم و می توانیم تمامی نیازهایمان را رفع کنیم.

منبع: شبستان


نظر شما