شناسهٔ خبر: 28311835 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

ایتالیا رویکرد سختگیرانه در قبال پناهندگان را در دستور کار قرار می دهد

R31356/P36447/S8,89/CT10

دولت ایتالیا با حکمی دولتی رویکردهای سختگیرانه در قبال پناهندگان را در پیش می گیرد که می تواند روند اخراج پناهچویان را ساده تر و پذیرش پناهندگان را محدود کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از هفته نامه "اشپیگل"، "متئو سالوینی"، وزیر کشورایتالیا یک رویکرد سختگیرانه در سیاست مهاجران را در دستور کار قرار می دهد. دولت ایتالیا به این ترتیب با یک حکم حکومتی سیاست مهاجرت این کشور را تقویت می کند. این حکم حکومتی که به نام سالوینی نامیده شده است قرار است روند اخراج پناهجویان را ساده تر کرده و سیاست پناهندگی را محدود کند.

وزیر کشور ایتالیا در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که با این حکم دولتی تصویب شده در آینده درخواست های پناهندگی که در آن درخواست کننده به عنوان خطری اجتماعی طبقه بندی می شود و در دادگاهی محکوم شده باشد متوقف می شود.

وی در صفحه فیس بوک خود نوشت: در آینده مجرمان و پناهندگان دروغین سریع تر می توانند اخراج شوند. این حکم حکومتی یک گام رو به جلو است برای اینکه ایتالیا امن تر شود. این دستور در این راستا سهم دارد که ایتالیا قدرتمندانه تر در مبارزه علیه مافیا و قاچاقچیان اقدام کند. علاوه بر این این حکم دولتی به سازمان های امنیتی قدرت و اختیارات بیشتری می دهد و هزینه های مهاجرت های بیش از حد را کاهش می دهد.

نخست وزیر ایتالیا هم باید با این حکم دولتی موافقت کند، همچنین پارلمان این کشور باید طی یک دوره 60 روزه آن را به تصویب برساند.

سالوینی رئیس حزب بیگانه ستیز لیگ شمال در ایتالیا و معاون نخست وزیر این کشور است و می خواهد پذیرش پناهندگان در کشورش را به شدت محدود کند.

از زمانی که دولت جدید ایتالیا با رویکردهای راست افراطی بر سر کار آمده است این کشور بارها از پذیرش کشتی های نجات یافته از دریای مدیترانه اجتناب کرده و آن را منوط به این دانسته که کشورهای عضو اتحادیه اروپا با تقسیم عادلانه این پناهندگان موافقت کنند.

انتهای پیام/

   

نظر شما