شناسهٔ خبر: 28311177 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

ارتش یمن: آماده حمله به بنادر عربستان و امارات هستیم

صاحب‌خبر -
سرویس خارجی: ارتش یمن، شهرها و بنادر استراتژیک عربستان و امارات را در صورت تداوم عملیات ائتلاف سعودی در«الحدیده»، تهدید به حملات گسترده موشکی کرد.
فرمانده نیروهای دفاع ساحلی ارتش یمن در واکنش به تداوم حملات ائتلاف سعودی و اماراتی به شهر ساحلی «الحدیده» اعلام کرد: در صورت ادامه عملیات و تداوم حملات ائتلاف سعودی به «الحدیده»، بنادر استراتژیک و مهم عربستان و امارات را هدف قرار خواهیم داد.
سرتیپ «محمد قادری» افزود: موشک های نیروی دریایی ما آماده هدف قرار دادن بنادر «جبل علی» و«دبی» در امارات و همچنین بندر مهم «جده» در غرب عربستان هستند. وی گفت: اگر ائتلاف سعودی – اماراتی به بندر «الحدیده» یمن حمله یا فعالیت آن را دچار اختلال کند، بنادر آنها را موشک باران می کنیم. این مقام یمنی هشدار داد که بندر «الحدیده» به مثابه «شریان اصلی تغذیه یمن» در سایه محاصره دریایی، هوایی و زمینی ائتلاف عربستان است.
سرتیپ قادری با بیان اینکه یمنی ها حق دارند از خود دفاع کنند افزود: ما هنوز وارد جنگ واقعی دریایی با ائتلاف سعودی – اماراتی نشده‌ایم، درحالی که موشک‌های نیروی دریایی ما قادرند به راحتی بنادر کشورهای عضو ائتلاف سعودی را هدف قرار دهند. وی ادامه داد: سازمان ملل و کشورهای عضو ائتلاف علیه یمن باید بدانند که نبرد دریایی عواقب خوبی برای آنها ندارد و بر کل دنیا تأثیر خواهد گذاشت چون پاسخ یمن، دردناک، غیرقابل انتظار و در عمق خاک دشمن خواهد بود.
در همین حال و علیرغم تهدیدات ارتش یمن، ناوچه های رزمی ائتلاف سعودی یک فروند کشتی حامل فرآورده‌های نفتی را در سواحل بندر «الحدیده» توقیف کردند و مانع ورود سه کشتی دیگر امداد رسان به این بندر شدند.در چنین شرایطی، «جرمی کوربین»، رهبر حزب کارگر انگلیس در سخنانی گفت : بهترین راه کمک به توقف جنگ در یمن، اقدام انگلیس برای پایان دادن به تامین تسلیحاتی عربستان سعودی است.
همزمان، نشریه «نشنال اینترست» نیز در گزارشی نوشت: تاییدیه های مضحک آمریکا در رد هرگونه جنایت جنگی توسط عربستان در یمن، عامل اصلی راهبرد نادرست سعودی ها در ارتکاب به جنایات در این کشور و شیوع قحطی و بیماری های واگیر در یمن است و واشنگتن باید دست از بیگناه جلوه دادن خود بردارد.روزنامه «ایندیپندنت» نیز در گزارشی با پرداختن به اوضاع اسفناک یمن نوشت، بیش از هشت میلیون یمنی در آستانه یک «قحطی بزرگ» قرار گرفته اند. در تحولات میدانی نیز، یگان موشکی ارتش و انصارالله یمن با یک فروند موشک بالستیک «زلزال ۱»، مواضع ارتش سعودی در منطقه «عسیر» عربستان را هدف قرار داد که به دنبال آن، شماری از نظامیان و مزدوران ائتلاف عربی کشته یا زخمی شدند. منابع یمنی همچنین از شلیک موشک «زلزال ۱» نیروهای یمنی به مواضع ارتش عربستان در «جیزان» و دفع یورش نظامیان سعودی در «نجران» خبر دادند.
همزمان، یگان پهپادی ارتش یمن نیز با پهپادهای «قاصف۱»، مقر فرماندهی مزدوران ائتلاف عربی در جنوب «الحدیده» را بار دیگر هدف قرار داد که در این حمله نیز شماری از متجاوزان کشته و زخمی شدند. از طرفی، ارتش و کمیته های مردمی یمن مواضع مزدوران سعودی در گذرگاه «علب» واقع در استان «عسیر» عربستان را هدف حملات توپخانه ای خود قرار دادند و شماری از عناصر مزدور را به هلاکت رساندند. یک فروند پهپاد جاسوسی ائتلاف سعودی نیز به دست یگان پدافندی ارتش یمن و انصارالله در غرب یمن منهدم شد.

نظر شما