شناسهٔ خبر: 28310924 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

افزایش هزینه های خانوار در شهریور امسال

صاحب‌خبر -
مخارج خانوار در بخش‌های مختلف هزینه‌ای در شهریور امسال نسبت به دوره مشابه پارسال بین ۴ر۶ تا ۱ر۳۳ درصد بیشتر شده است.

به گزارش روابط عمومی مرکز آمار ایران، بررسی تغییرات قیمت کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای کشور در شهریور امسال نشان می دهد که قیمت خوراکی ها و آشامیدنی ها در این ماه نسبت به دوره مشابه پارسال ۹ر۱۳ درصد افزایش داشته است.

در همین حال، هزینه نان و غلات ۲ر۱۰ درصد، گوشت قرمز و سفید و فرآورده های آن ۹ر۱۷ درصد و گوشت قرمز و ماکیان ۸ر۱۸ درصد افزایش نشان می دهد.

همچنین در دوره مورد بررسی، قیمت ماهی ها و صدف داران ۷ر۱۱ درصد، شیر، پنیر و تخم مرغ ۱۶ درصد و روغن و چربی ها ۸ر۱۱ درصد، میوه و خشکبار ۷ر۱۷ درصد و سبزیجات ۴ر۱۲ درصد رشد قیمت داشته است.

طبق گزارش ارایه شده از سوی مرکز آمار ایران، هزینه های مربوط به شکر، مربا، عسل، شکلات و شیرینی ۸ر۶ درصد و چای، قهوه، کاکائو، ‌نوشابه و آب میوه ۹ر۱۵ درصد، دخانیات ۱ر۳۳ درصد و هزینه های مربوط به پوشاک و کفش ۷ر۹ درصد و در مخارج مسکن، آب، برق، گاز و سایر سوخت ها هم ۹ر۹ درصد بیشتر شده است.

هزینه مسکن هم به صورت جداگانه ۱ر۱۱ درصد و اجاره مسکن به همین میزان، مبلمان و لوازم خانگی ۶ر۱۱ درصد و هزینه‌های بهداشت و درمان ۵ر۹ درصد رشد داشت و خانواده ها برای استفاده از حمل و نقل ۳ر۹ درصد بیشتر هزینه کردند. ضمن آنکه ارتباطات ۴ر۶ درصد و مخارج تفریح و بخش فرهنگی ۹ر۱۳ درصد و مخارج آموزشی ۳ر۱۲ درصد بالاتر رفته است.

همچنین مخارج هتل و رستوران در شهریور امسال نسبت به دوره مشابه پارسال ۸ر۸ درصد و هزینه کالاها و خدمات متفرقه هم ۱۴ درصد بیشتر شده است.

نظر شما