شناسهٔ خبر: 28310747 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

معجون کشنده، جان زن جوان را گرفت

تلاش برای خلاص شدن از درد پا موجب شد تا یک زن جوان مالزیایی در اثر مصرف یک معجون کشنده جانش را از دست بدهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ زن جوان سنگاپوری که برای خلاص شدن از درد پا اقدام به خوردن یک نوع معجون میوه می کرد جانش را از دست داد. "تیتینلیسماواتی" 28 ساله به مدت 6 ماه و بصورت روزانه از این معجون کشنده مصرف می‌کرد. این حادثه تلخ در سنگاپور رخ داد اما بنا به گزارش سایت Sinchew محل ساخت این معجون در مالزی بود. بنا به گزارش این سایت پدر قربانی گفت که دخترش از درد پا رنج می برد و برای خلاص شدن از درد پا از این معجون که گویا موثر نیز بود استفاده می کرد. این مرد 61 ساله در این خصوص گفت : " من یک یا دو بار از این معجون استفاده کردم و دردی که داشتم بهبود یافت اما فکر نمی کنم این معجون معجزه کند و بخاطر ترکیبات آن نگران بودم."

معجون کشنده، جان زن جوان را گرفت + عکس

بنا به گفته این مرد او پس از یک یا دو بار مصرف معجون از خوردن آن خودداری کرد اما دخترش به مصرف آن ادامه می داد. پنجشنبه هفته گذشته در تاریخ 20 سپتامبر دخترم به یکی از اقوام گفت که دچار درد کمر شده است و می خواهد به پزشک مراجعه کند.

پدر این دختر ادامه داد: " پزشک به دخترم گفت که دچار سرماخوردگی شده است و برای درد کمر او دارویی تجویز کرد. اما دخترم در ساعت 11 صبح پس از بازگشت به خانه دچار مشکل تنفسی شد."

تیتینلیسماواتی در حالی که به شدت عرق کرده بود و به سختی قادر به نفس کشیدن بود در اتاقش توسط خواهرش پیدا شد. پدر او بلافاصله اقدام به انجام عملیات CPR کرد و برادر قربانی نیز بلافاصله با اورژانس پزشکی تماس گرفت اما در حالی که ضربان قلب این دختر بسیار ضعیف شده بود او پس از گذشت نیم ساعت در بخش اورژانس جانش را از دست داد.

آنچه پزشکان در مورد علت مرگ قربانی مشکوک شده بودند معجون یا آب میوه ای بود که توسط خانواده اش برای انجام آزمایش به پلیس تحویل داده شد. تحقیقات پلیس نشان داد مصرف این آب میو از 9 ژوئن سال 2017 ممنوع شده بود. این معجون به علت داشتن "دگزامتازون"، کورتیکواستروئید قوی موجب بالا رفتن سطح کلوکز خون و در نتیجه بیماری دیابت، فشار خون بالا، آب مرواریدو ناهنجاری های استخوانی و ماهیچه ای می شد.

گفتنی است؛ هنوز نام دقیق این معجون یا آب میوه که موجب مرگ این دختر جوان شده اعلام نشده است.

انتهای پیام/

مصرف معجون کشنده جان زن جوان را گرفت

نظر شما