شناسهٔ خبر: 28310512 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

منچستریونایتد در دام ناامیدی بزرگ با ژوزه

شنبه‌شب در اولدترافورد بحث بر سر این بود که کدام‌یک نگران‌کننده‌تر است: تساوی یک بر یک منچستریونایتد مقابل ولورهمپتون واندررز یا منطقی که ژوزه مورینیو برای توجیه نتیجه بازی تیمش در پایان مسابقه آورد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، مورینیو بارها هشدار داده است که این فصل ممکن است فصلی سخت باشد که آخرین مورد آن در یک کنفرانس خبری در روز جمعه بود. این تساوی بعد از سه برد متوالی – اتفاقی که برای نخستین‌بار از ماه آوریل رخ می‌داد – در کارنامه منچستری‌ها ثبت شد، اما مورینیو در حال حاضر احساس می‌کند که هیچ چیز سرراست نیست.

در هر دو بازی‌اش مقابل برنلی و واتفورد مقاطعی بود که یونایتد متزلزل نشان داد. برابر یانگ بویز سوییس در لیگ قهرمانان هم در 30 دقیقه اول این تیم به زحمت افتاده بود. در هر سه بازی شیاطین سرخ نتوانستند با اقتدار بازی را آغاز کنند و پیروز شوند. آنها مقابل گرگ‌ها هم بازی را ضعیف شروع کردند و یک امتیازی که از آن گرفتند را هم مدیون دروازه‌بان‌شان داوید دخیا بودند که قبل از به‌ثمر رسیدن گل نخست بازی توسط فرد، دو واکنش نجات‌بخش فوق‌العاده داشت.

مقابل برنلی، واتفورد و یانگ بویز، یونایتد به گل حیاتی دوم دست یافت اما مقابل ولورهمپتون این گل هرگز زده نشد. پل پوگبا، کسی که در صحنه گل اول تیمش نقشی کلیدی داشت، در میانه میدان توپ را از دست داد و تیم، تاوان سنگینی برای آن داد.

ژوائو موتینیو همان توپ را به گل تساوی ولورهمپتون تبدیل کرد. با این حال، منچستریونایتد باز هم 37 دقیقه وقت داشت تا گل برتری‌اش را بزند اما آن حمله که وجه تمایز اتیم‌های سرالکس فرگوسن در بازی‌های عقب‌افتاده از حریف بود، هرگز آغاز نشد. فرگوسن هم خودش برای نخستین‌بار از زمان عمل جراحی مغزش در ماه مه به ورزشگاه اولدترافورد برگشته بود تا بازی شاگردان سابقش را ببیند.

در پایان، آن دسته از هوادارانی که تا پایان بازی در اولدترافورد باقی مانده بودند، خدا را شکر کردند که آداما ترائوره، بازیکن تعویضی حریف هر سه موقعیتش در ضدحمله را از دست داد و شب آنها را تلخ‌تر نکرد. بازیکنان اصلی ولورهمپتون، مخصوصاً ژوائو موتینیو همگی در این بازی عرض‌اندام کردند.

برخلاف آنها، الکسیس سانچس ستاره شیلیایی منچستریونایتد برای سومین هفته متوالی تعویض شد. او در این فصل تنها یک‌بار 90 دقیقه تمام در زمین بازی حضور داشته است. در این فصل از سانچس انتظارات بیشتری وجود داشت. سایت رسمی من‌یونایتد تابستان امسال در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که این بازیکن شیلیایی آماده می‌شود و بعد از داشتن یک اردوی پیش‌فصل کامل بعد از 5 سال، آماده است که شروع انفجاری داشته باشد اما اتفاقی که قرار بود رخ دهد، هنوز رخ نداده است.

او این فصل هنوز گل نزده است و رکوردش از زمان ترک آرسنال و پیوستن به شیاطین سرخ در ماه ژانویه هم در تنها 3 گل در 23 بازی قفل شده است.

در نیمه اول بازی مقابل ولورهمپتون، صفحه رسمی من‌یونایتد در توئیتر تصویری از سانچس را با این پیام منتشر کرد: «این پسر تا الان درخشان بوده است.» و به‌دنبال آن پیامی با این مضمون «آیا واقعاً اینطور بوده؟» آمده بود. مورینیو بعد از ناکامی جدید یونایتد، کارهای زیادی دارد. هرچه نباشد، او از آن دسته مربیانی است که جذب‌کننده منتقدان است.

گاهی اوقات در این فصل، او به‌عمد کاری کرده که منتقدان روی او تمرکز کنند و دست از سر بازیکنانش بردارند – چیزی که نمانیا ماتیچ پس از پیروزی من‌یونایتد مقابل برنلی فاش کرد و گفت مورینیو می‌داند دارد چه کاری انجام می‌دهد – اما شنبه‌شب، نقاب آقای خاص افتاد. او الان فقط به‌تنهایی می‌تواند زیر بار چنین مسوولیت سنگینی برود و تلاشش برای دور کردن توجهات از بازیکنانش به جایی نخواهد رسید اگر این‌گونه فکر نکند که آنها دارند تلاش می‌‌کنند.

تمام این‌ها مورینیو را به خانه اول برمی‌گردانند. حداقل چیزی که او نیاز دارد سختکوشی و تلاش است، چیزهایی که مشخص است او باوری به دریافت آنها ندارد.

یونایتد پیش از این توانایی‌‌اش برای جبران و برگشتن به شرایط عادی را با جبران باخت‌های متوالی مقابل برایتون و تاتنهام نشان داده است و یک‌بار دیگر از آن خواسته خواهد شد که این کار را انجام دهد، نخست برابر دربی کانتی در جام اتحادیه در روز سه‌شنبه و پس از آنها در خانه وستهم در لیگ برتر در روز شنبه هفته آینده. با این حال به‌نظر می‌رسد که می‌شود فصل سوم مورینیو در اولدترافورد را این‌گونه خلاصه کرد: دو قدم به جلو و یک قدم به عقب در حالی که منچسترسیتی و لیورپول به‌تدریج دارند از دیدرس شیاطین سرخ محو می‌شوند.

در پایان دوران مربیگری‌اش در منچستریونایتد، فرگوسن به استاد کسب پیروزی تبدیل شده بود. مورینیو هم این مهارت را داشت بخصوص در دوره اول مربیگری‌اش در چلسی که آن تیم را دو فصل متوالی قهرمان لیگ برتر کرد.

با این حال در مورد دو ماه اول کارش در این فصل، اوضاع برای مورینیو آسان نبوده است. برای او در این مدت بردهای روتین معنایی نداشته است و هیچ‌یک از بردهای تیمش با چاشنی وحشت برای رقبا همراه نبوده است. بعد از سه برد متوالی، یونایتد و مورینیو در مقابله با گرگ‌ها از عرش به فرش برگشتند.

شاید الان بهتر باشد بگوییم که بردهای یکی در میان، به قاعده‌ای جدید در منچستریونایتد تبدیل شده است تا بردهای متوالی.

منبع: ESPN / راب داوسن

نظر شما