شناسهٔ خبر: 28310493 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: العالم | لینک خبر

ترامپ دیدار دوم خود با رهبر کره شمالی را اعلام کرد

دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده اعلام نمود که دیدار دوم خود با رهبر کره شمالی، کیم جونگ اون، در قالب مشابهی همانند دیدار نخستین است، اما در مکان دیگری برگزار خواهد شد.

صاحب‌خبر -

العالم ـ آمریکا

به گزارش اسپوتنیک، وی گفت: "ما هر دو به دنبال دیدار دیگری هستیم. این دیدار در یک فرمت مشابه دیدار اول می باشد، اما احتمالا در جای دیگر است، ما به زودی آن را اعلام خواهیم نمود". ترامپ پیش از دیدار با رئیس جمهور کره جنوبی این مطلب را به طور رسمی اعلام نمود.

بیانیه رئیس جمهور آمریکا توسط کانال های تلویزیونی آمریکا پخش شد. ترامپ همچنین اشاره کرد که در حال آماده سازی برای یک نشست جدید با رهبر کره شمالی است: "هیچ عجله ای نیست." 
او تأیید کرد که در رابطه با کره شمالی اخیرا به "پیشرفت های بزرگی" دست یافته اند. 
دونالد ترامپ در صفحه توییتر خود اعلام کرد که علیرغم لغو سفر مایک پمپئو، وزیر امور خارجه امریکا به کره شمالی، می خواهد با کیم جونگ اون دیدار کند.
ترامپ نوشت: "وزیر امور خارجه پمپئو در آینده نزدیک عازم کره شمالی خواهد شد، به احتمال زیاد، پس از حل بحران در روابط تجارتی ما با چین این سفر صورت خواهد گرفت. در عین حال من صمیمانه ترین احترامات خود را به کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی تقدیم می کنم. امیدوارم او را به زودی ببینم".
پیش از این، دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی ۱۲ ژوئن سال جاری در سنگاپور دیدار نمودند. کیم جونگ اون و دونالد ترامپ پس از ادای جملاتی کوتاه مقابل خبرنگاران، پشت درهای بسته با یکدیگر دیدار نمودند.

نظر شما