شناسهٔ خبر: 28310043 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس سازمان بنیاد شهید کشور:

دشمنان از وفاداری خوزستانی ها به اسلام و ولایت انتقام گرفتند

اهواز - ایرنا - معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان بنیاد شهید و ایثارگران کشور با تبیین نقش اقوام مومن و شجاع خوزستان در هشت سال دفاع مقدس بیان کرد: دشمنان خبیث و دنباله رو آنان از وفاداری خوزستانی به اسلام ، ولایت و نظام اسلامی انتقام گرفتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا حجت الاسلام سیدمحمدعلی شهیدی محلاتی دوشنبه در دیدار با جمعی از خانواده های شهدای حادثه تروریستی اهواز با تسلیت و تبریک شهادت جمعی از جوانان افتخارآفرین خوزستان و تعدادی از شهروندان اهوازی اظهار داشت:دشمنان خوزستان از مردم صبور و ولایی ناراحت هستند و خشم خود را با حمله کور تروریستی به مردم نشان دادند.
وی حمله وحشیانه تروریست ها به مردم و نظامیان سلحشور را نشانه درماندگی و بن بست رسیدن دشمنان به خصوص آمریکا و حکام خبیث آل سعود دانست و افزود: خوزستان خط اول مبارزه با متجاوزان و دفاع از ولایت و نظام اسلامی بوده و هست و اینگونه حملات کور تروریستی قادر نخواهد بود خللی در عزم پولادین آنان به وجود آورد.
نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با حضور در منزل شهید میلاد جهانگیری نژاد از شهدای حادثه تروریستی اهواز با تجلیل از شهدا و خانواده های معظم و صبور آنان افزود:ما فرهنگ شهادت را از عاشورای امام حسین(ع) گرفته ایم و شهادت را 'فوزالعظیم ' می دانیم.
وی خطاب به خانواده این شهید عزیز گفت: شما اجر در مصیبت دارید ، البته این حادثه همه احاد مردم را سوگوار کرد ، رهبری عزیز انقلاب اسلامی و رئیس جمهوری را نیز متاثر کرد.
حجت الاسلام شهیدی محلاتی حضور کم نظیر اقوام گوناگون خوزستان در آیین تشییع شهدای حادثه تروریستی را نشانه دلبستگی مردم به اسلام و نظام اسلامی دانست و افزود: امروز مردم خوزستان نشان دادند اینگونه حوادث تروریستی و به خاک و خون کشیدن جمعی از مردم مومن ، اراده آنان را در دفاع از ارزشهای اسلامی متزلزل نخواهد کرد بلکه بر خلاف خیال و میل باطل دشمنان ، خوزستان همچنان دژ شکست ناپذیر اسلام و ایران باقی خواهد ماند.
رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران ، خدمتگزاری به خانواده های شهدا را افتخاری ارزشمند توصیف کرد و افزود: به زودی خانواده های شهدا پس از تکمیل پرونده ها ، زیرپوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار می گیرد.
حجت الاسلام شهیدی محلاتی همچنین با حضور در منزل شهید اسماعیل شفیعی نژاد از شهدای حادثه تروریستی اهواز با بیان اینکه شهدا مظهر اقتدار نظام اسلامی و مایه مباهات و افتخار ایران اسلامی هستند افزود: همه ما مدیون خون های پاکی هستیم که به ناحق بر زمین ریخته شده ولی همین خون ها درخت تنومند اسلام و انقلاب اسلامی را بارورتر کرده است.
وی در این دیدار که مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران و جمعی از مسئولان ارشد سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور حضور داشتند خطاب به خانواده این شهید گفت: شهدا ، پاره تن ملت عزیز ایران هستند.
معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور ضمن ابراز تاسف از وقوع این حادثه تروریستی در اهواز که قلب همه ملت ایران داغدار کرد از خداوند برای خانواده های شهدا صبر و بردباری مسئلت کرد.
حجت الاسلام شهیدی محلاتی همچنین با حضور در منزل سرباز شهید رضا شعیبی از شهدای حادثه کور تروریستی اهواز با تجلیل از صبر و استقامت خانواده های شهدای عزیز این حادثه دردناک ، سلام و پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب اسلامی و رئیس جمهوری را به خانواده های شهدا ابلاغ کرد.
وی گفت: شهدای ما به حضرت علی اکبر(ع) اقتدا کردند و از خداوند طلب می کنیم این شهدای عزیز و مظلوم را با شهدای کربلا محشور فرماید.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور ، مصیبت از دست دادن جمعی از جوانان بسجی و سپاهی را در این حادثه بزدلانه تروریستی ، امتحانی از سوی خداوند توصیف کرد و افزود: همه ما باید راضی به رضایت خداوند باشیم ولی این خون های پاک نشانه حقانیت ما در برابر دشمنان خبیث و جنایتکار است.
وی گفت: شهدای عزیز پرورش یافته مکتب امام حسین(ع) هستند و شهادت را افتخاری ابدی برای خود می دانند.
حجت الاسلام شهیدی محلاتی همچنین با حضور در منزل شهید محمد عذاری از شهدای والامقام حادثه تروریستی اهواز ، ضمن تسلیت شهادت این شهید به دست تروریست های تکفیری و ملحد اظهار داشت: خون شهید حیات تازه ای به ملت ایران می بخشد و افتخار می کنیم زیربیرق امام حسین(ع) به شهادت برسیم تا به قرب الهی و مقام 'عند ربهم یرزقون' نایل آییم.
وی ضمن ابراز تاسف از حادثه تروریستی اهواز که قلب ملت ایران را جریجه دار کرد افزود: ملت ایران با پایمردی و استقامت به راه افتخار آمیز خود ادامه می دهد و هزینه های دلدادگی به اسلام و انقلاب اسلامی را با اهدا خون جوانان غیورش پرداخت کرده و می کند.
در این دیدار پدر شهید عذاری ، شهادت در راه خدا را افتخاری بزرگ دانست و گفت: همه ما فدای رهبری عزیز انقلاب هستیم و با خون فرزندان خود اجازه نخواهیم داد خدشه ای به کلیت نظام اسلامی وارد آید.
در ادامه رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با حضور در منزل شهیدعلی کمایی ، ضمن ابراز نفرت و انزجار از حمله وحشیانه و تروریستی 31شهریور اهواز که 24نفر از مردم خوزستان و جمعی از نیروهای بسیجی ، سپاهی وارتشی در خون خود غلتیدند افزود: ملت ایران با قدرت از تروریست ها و جیره خواران پلید آنان انتقام خواهد گرفت.
وی در این دیدار که حشمت الله فلاحت پیشه رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی حضور داشتند پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب اسلامی و رئیس جمهوری را به خانواده شهدای حادثه تروریستی اهواز ابلاغ کرد.
حجت الاسلام شهیدی محلاتی تاکید کرد:ما دشمن را از اعمال کور تروریستی که حتی کودکان را هدف قرار می دهند پشیمان خواهیم کرد.
به گزارش ایرنا رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران همچنین با حضور در چند بیمارستان اهواز، از مجروحان حادثه تروریستی اهواز عیادت و برای شفای عاجل آنان دعا کرد.
در جریان تهاجم تروریست های وابسته به گروهک ملحد وتکفیری 'الاحواز' در 31شهریور ماه که مصادف با نخستین روز از هفته بزرگداشت دفاع مقدس در اهواز بود 24نفر شهید و 68نفر مجروح شدند.
هر پنج عامل این حادثه تروریستی با رگبار متقابل نیروهای امنیتی و انتظامی به هلاکت رسیدند.
آیین تشییع پیکر 24شهید این حادثه تروریستی روز دوشنبه با حضور جمعی از مقامات ارشد کشوری و لشگری و مردم مومن و شهیدپرور خوزستان و در میان حزن و اندوه خانواده های معظم شهدای برگزار شد.
پیکر 12 شهید والامقام برای تشییع و تدفین به شهرهای خرم آباد ، بهبهان ، دزفول، باغملک ، رامهرمز و مسجدسلیمان انتقال یافتند.
6065/6064

نظر شما