شناسهٔ خبر: 28309166 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

اثر کارگردان کردستانی به جشنواره فیلم بلغارستان راه یافت

رئیس حوزه هنری کردستان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این فیلم در بخش فیلم کوتاه، آسمان آبی زمین پاک به کارگردانی مهیار ماندگار در بخش

صاحب‌خبر - رئیس حوزه هنری کردستان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این فیلم در بخش فیلم کوتاه، آسمان آبی زمین پاک به کارگردانی مهیار ماندگار در بخش فیلم داستانی و یک نفس عمیق بکش به کارگردانی زهرا صفدری شادلو در بخش انیمیشن سه فیلم راه یافته از کشورمان به جشنواره فیلم دانشجویی بلغارستان هستند.
امین مرادی افزود: این فیلم ها آبان امسال در این جشنواره با 114 فیلم از کشورهای مختلف جهان از جمله آلمان، ترکیه، آمریکا، روسیه، بلغارستان، مجارستان، هند، مقدونیه، کانادا، انگلیس، فیلیپین، ایتالیا، لهستان، صربستان، لیتوانی، برزیل، هلند و اسپانیا به رقابت می کنند.
وی یادآور شد: آثار راه یافته از میان یک هزار و 241 اثر ارسالی انتخاب شدند که از میان آنها 54 اثر در بخش داستانی، 30 اثر در بخش انیمیشن، 20 اثر در بخش مستند و 13 اثر در بخش تجربی به مرحله داوری و پایانی راه یافته بودند.
به گزارش ایرنا، فیلم کوتاه ذبح داستان خانواده ای است که برای گذراندن یک زمستان سخت باید تنها دارایی خود یعنی گاوشان را بفروشند اما پسر خانواده از این تصمیم خوشحال نیست و گاو را فراری می دهد.
جشنواره فیلم دانشجویی بلغارستان با نام مستعار «پرنده زودرس» در شهر صوفیه بلغارستان برگزار می شود که در چهاردهمین دوره خود 117 فیلم از 42 کشور را در چهار بخش، داستانی، تجربی، مستند و انیمیشن به نمایش می گذارد و در این میان نیز میزبان سه فیلم کوتاه ایرانی است.
7348/9102
انتهای پیام

نظر شما