شناسهٔ خبر: 28309134 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

به مناسبت هفته دفاع مقدس؛

ویژه برنامه «نقطه رهایی» در تهران برگزار می شود

تهران-ایرنا- سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به مناسبت گرامی داشت هفته دفاع مقدس برنامه های مختلفی را با عنوان «کربلا جاری است» برگزار می کند که ویژه برنامه «نقطه رهایی» بازسازی تعدادی از عملیات‌های دفاع مقدس از جمله آنهاست.

صاحب‌خبر -

31شهریورماه سالروز آغاز جنگ تحمیلی از سوی رژیم بعث عراق علیه جمهوری اسلامی ایران به عنوان آغاز هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است.
به گزارش روز دوشنبه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، این سازمان به مناسبت هفته دفاع مقدس با بیش از 10 برنامه شاخص و 15 برنامه محلی منطقه‌ای میزبان شهروندان است.
ویژه‌ برنامه «نقطه رهایی» برای نخستین بار در تهران و با بازسازی تعدادی از عملیات‌های دفاع مقدس با حضور یکصد هنرمند جوان و با همکاری ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور، مصلی تهران، مرکز ارتباطات و امور بین‌المللی شهرداری، اورژانس، سازمان خدمات شهری شهرداری تهران، سپاه حضرت رسول اکرم (ص) و ارتش جمهوری اسلامی ایران به مناسبت هفته دفاع مقدس به مدت 20 شب از پایان هفته دفاع مقدس در مصلی امام خمینی(ره) تهران برگزار می‌شود.
همچنین در این هفته نمایشگاه تجهیزات و ادوات نظامی با همکاری ارتش جمهوری اسلامی ایران به همت بسیج سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در فرهنگسراهای ملل، ابن سینا، رازی، اشراق، بهاران و رضوان برپا شده است.
نمایشگاه و فروشگاه کتاب دفاع مقدس با تخفیف ویژه در فرهنگسراهای ملل، ابن سینا، رازی، اشراق، بهاران از دیگر برنامه‌های این هفته است.
دور چهارم برنامه هم‌عهدی با شهدا در سال جاری برای عضوگیری اعضای جدید با توزیع پلاک هم‌عهدی «شهدای مدافع حرم و شهدای کربلا» در هفته دفاع مقدس به ‌صورت یکپارچه در بهشت ‌زهرا(س)، ایستگاه‌های مترو، مراکز فرهنگی هنری مناطق 22 گانه برگزار می‌شود.
همچنین برنامه «ضیافت ستارگان» به‌ طور ویژه در هفته دفاع مقدس اجرا می‌شود، در این برنامه در هر منطقه پنج شهید با ویژگی‌های خاص و یا شهیدانی که کوچه یا خیابانی در آن منطقه به نام آنان نام‌گذاری شده در طی دو شب در دو مسجد محل، ضمن تجلیل از خانواده شهید، به قرائت وصیت‌نامه شهید در قالب برنامه «منشور معنوی انقلاب اسلامی» پرداخته می‌شود.
برگزاری همایش خانواده شهدای تفحص روز پنجشنبه(5 مهرماه) ساعت 17 در فرهنگسرای بهاران از جمله برنامه‌های شاخص این هفته است.
نمایشگاه «چهل چراغ» یادمان چهل شهید انقلاب اسلامی در قالب استقرار چهل فانوس نمادین به همراه معرفی شنیداری و نوشتاری 40 شهید، برپایی نمایشگاه عکس، ایستگاه نقاشی با موضوع انقلاب، ایستگاه هنری خط نقاشی، ایستگاه گفتمان انقلابی، برپایی نمایشگاه ادوات نظامی با مشارکت نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، نمایشگاه کتاب، هم عهدی، روایتگری، پاسخ به شبهات، اجرای تئاتر، گروه سرود، محصولات فرهنگی، رادیو، نمایش خیابانی و تجلیل از خانواده شهدا در هفته دفاع مقدس در فرهنگسرای رضوان برگزار می‌شود.
برپایی اردوهای نیم‌روزه ویژه بسیجیان و نهادهای دولتی با عنوان «بهشت گردی» شامل اجرای نمایش، پخش کلیپ و روایتگری خاطرات دفاع مقدس در آمفی‌تئاتر و معرفی بخش های مختلف فرهنگسرای رضوان است.
همچنین مدیریت فرهنگی هنری منطقه 9 و فرهنگسرای رویش برای ترویج فرهنگ و ارزش های دفاع مقدس (ایثار، جهاد، شهادت و...) و افزایش آشنایی شهروندان با زندگی و تفکر مفاخر و بزرگان دفاع مقدس (شهدای دفاع مقدس، بزرگان و...) فرهنگسرای دفاع مقدس را از دوم تا چهارم مهرماه از ساعت 9 تا 15 در فرودگاه مهرآباد برپا کرده است.
برنامه های این فرهنگسرا شامل ایستگاه هم عهدی با شهداء، نمایشگاه ماکت دفاع مقدس و تزیین سنگر، ایستگاه عرضه محصولات فرهنگی، نمایشگاه کتاب، برپایی نگار گذر بیانات مقام معظم رهبری درباره مسئله فرهنگ، نمایشگاه تصاویر چهره شهداء، ایستگاه مسابقه کتابخوانی و مسابقه خاطره نویسی، ایستگاههای نقاشی و رنگ آمیزی با کاربرگ هایی با محتوای دفاع مقدس و کودکان، هوش، سرگرمی و بازی است.
برگزاری بیش از 15 برنامه محلی منطقه‌ای از دیگر ویژه‌برنامه‌های سازمان فرهنگی هنری برای پاسداشت هفته دفاع مقدس در مراکز فرهنگی هنری است.
تهرام/7245//1348

نظر شما