شناسهٔ خبر: 28309008 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

روحانی در دیدار مدیر اجرایی صندوق بین‌المللی پول تاکید کرد:

روحانی: مسئولیت صندوق بین المللی پول، حمایت از اعضایش است

رئیس جمهور در دیدار مدیر اجرایی صندوق بین المللی پول تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران علاقه مند است روابط خود را با نهادهای پولی جهانی از جمله صندوق بین المللی پول گسترش بدهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از تسنیم، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز دوشنبه در دیدار خانم «کریستین مادلین اودته لاگارد» در نیویورک، تحریم آمریکا علیه ایران را غیرقانونی و خلاف مقررات بین المللی دانست و بر ضرورت حمایت نهادهای بین المللی مالی از تهران در برابر این اقدام غیرقانونی آمریکا تاکید کرد.

رئیس جمهور با بیان اینکه مسوولیت اصلی صندوق بین المللی پول حمایت از اعضایش در برابر تهاجم غیرقانونی و تحریم های بانکی و پولی است، گفت:صندوق بین المللی پول باید نشان دهد که می تواند نقش خود را برای ثبات اقتصادی یک عضو ایفا کند و امیدوارم در این عرصه گام مثبتی بردارد.

روحانی با اشاره به ابراز تسلیت مدیر اجرایی صندوق بین المللی پول به خاطر اقدام تروریستی اهواز اظهارداشت: ملت ایران تاکنون در حملات تروریست ها ، قربانیان زیادی داده است و کشورهای منطقه نیز پیوسته از تروریسم و تروریست ها در رنج و فشار هستند.

مدیر اجرایی صندوق بین المللی پول نیز در ابتدای این دیدار با ابراز تسلیت به ملت و دولت ایران به مناسبت شهادت جمعی از هموطنان در حادثه تروریستی اهواز گفت: ماموریت صندوق بین المللی پول، برقراری ثبات مالی و رشد اقتصادی در جهان است.

خانم لاگارد گفت که این صندوق به همکاری خود با ایران و ادامه وظایفش در این عرصه ادامه خواهد داد.

نظر شما