شناسهٔ خبر: 28308744 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

هشدار هواشناسی درباره خسارت سیلاب در سمنان

مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت: براساس تصاویر ماهواره‌ای تا ۲۴ ساعت آینده، افزایش ابر، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می‌شود.

صاحب‌خبر -

هشدار هواشناسی درباره خسارت سیلاب در سمنانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، غلامرضا حسنی غربا مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت: با اوج گیری فعالیت سامانه بارشی در روز‌های دوشنبه و سه شنبه، احتمال خسارت ناشی از وزش باد شدید و بارش‌های رگباری وجود دارد.

وی در ادامه افزود: براساس نقشه‌های پیش یابی و تصاویر ماهواره ای، تا 24 ساعت آینده افزایش ابر در غالب نقاط استان و با شدت بیشتر در نواحی شمالی و ارتفاعات رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می‌شود.

غلامرضا حسنی غربا تصریح کرد: در نواحی مستعد تگرگ و در نواحی جنوب استان سمنان با گرد و خاک دور از انتظار نیست.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان با هشدار درباره مه آلودگی در محور‌های شمالی استان طی ۲۴ ساعت آینده ابراز داشت: کاهش دید ناشی از مه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌های استان قابل توجه خواهد بود.

وی با اشاره به کاهش نسبی دمای هوا بین سه تا پنج درجه سانتی گراد اضافه کرد: با توجه به ماهیت سامانه بارشی، بارش‌های رگباری باعث سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی می‌شود و در برخی مناطق احتمال خسارت ناشی از تندباد و سیلاب وجود دارد.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان عنوان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته خنک‌ترین نقطه استان فولادمحله با ۶ و گرم‌ترین نقطه ایوانکی و حسینان با ۳۴ درجه سانتی گراد بودند.

بیشینه دمای هوای شهر سمنان برای روز‌های سه شنبه ۲۹ و کمینه دما ۱۶ درجه سانتی گراد پیش بینی می‌شود.

انتهای پیام / ز

هواشناسی درباره خسارت سیلاب و تندباد هشدار داد

نظر شما