شناسهٔ خبر: 28308185 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

خبــر

صاحب‌خبر -

 فرماندار بهارستان:

پدافند غيرعامل در عرصه‌هاي مختلف نقشي کليدي ايفا مي‌کند

بهارستان-اصغري

فرماندار بهارستان در دومين نشست شوراي فرعي پدافند غيرعامل شهرستان گفت :پدافند غيرعامل در عرصه‌هاي مختلف نقشي کليدي ايفا مي‌کند . بنابراين ضرورت دارد تمام مديران دستگاههاي اجرايي شهرستان برنامه‌ريزي و طرح‌ريزي لازم و مناسب را براي پياده کردن اصول و مباني پدافند غيرعامل در شهرستان انجام دهند.

به گزارش خبرنگار ما ، بيژن سليمان پور با تاکيد بر فرهنگ سازي در خصوص پدافند غيرعامل اظهارداشت : فرهنگ سازي و ايجاد باور عمومي در خصوص ضرورت بکارگيري اصول پدافند غير عامل و انجام اقدامات دفاع غير عامل براي مقابله با تهاجمات خصمانه و کاهش خسارات ناشي از بلاياي طبيعي و غير طبيعي و پيشگيري از تلفات انساني يکي از موضوعات بنيادي است که بايد مورد توجه قرار گيرد .

وي افزود : پدافند غيرعامل در عرصه‌هاي مختلف نقشي کليدي ايفا مي‌کند . بنابراين ضرورت دارد تمام مديران دستگاههاي اجرايي شهرستان برنامه‌ريزي و طرح‌ريزي لازم و مناسب را براي پياده کردن اصول و مباني پدافند غيرعامل در شهرستان انجام دهند.

رئيس شوراي فرعي هماهنگي پدافند غيرعامل شهرستان بهارستان تدوين پيوست پدافند غيرعامل براي پروژه هاي عمراني را ضروري دانست و تاکيد کرد : تا درک صحيح از پدافند غيرعامل در دستگاه هاي اداري و اجرايي شکل نگيرد ، اين مقوله مهم و بنيادين نهادينه نخواهد شد.

سليمان پور گفت :آشنايي مديران با اصل پدافند غيرعامل و در کنار آن آموزش عمومي در اين حوزه از برنامه هايي است که در شهرستان بهارستان به دنبال آن هستيم .

بازديد مدير کل تأمين اجتماعي خوزستان از شعبه رامهرمز

خوزستان- خبرنگار آفرينش

سيد محمد مرعشي مدير کل تأمين اجتماعي استان خوزستان به همراه کارشناسان ستادي از شعبه رامهرمز بازديد کرد.

به گزارش روابط عمومي اداره کل تامين اجتماعي استان خوزستان، به منظور بررسي روند اجرايي امور محوله واحدهاي تابعه استان، مدير کل تأمين اجتماعي خوزستان از شعبه رامهرمز بازديد کرد .

سيد محمد مرعشي در جمع همکاران با تأکيد بر رعايت کامل احترام به مراجعان و مخاطبان سازمان و محور قرار دادن کرامت انساني گفت: قريب به 49 هزار نفر از مردم شهرستان رامهرمز به عنوان بيمه شده اصلي ، تبعي و مستمري بگير تحت پوشش سازمان تأمين اجتماعي هستند و مي بايست با ملاک قرار دادن اصل پاسخگويي و در چارچوب وظايف انساني نسبت به شرکاي اجتماعي سازمان تأمين اجتماعي اداي دين نمائيم.

مدير کل تأمين اجتماعي خوزستان در بازديد از قسمت هاي اجرايي شعبه رامهرمز با مراجعان ديدار و گفتگو کرد و همچنين بر اجراي صحيح و قانونمند قوانين ، دستورالعمل ها و بخشنامه هاي صادره در حوزه تأمين اجتماعي تأکيد و از کارکنان خواست تا با نهايت دقت و سرعت عمل پاسخگوي مردم باشند.

قصرشيرين، شاهراه خاموش اقتصاد کشاورزي

استان کرمانشاه بالاترين آمار بيکاري را درکشور دارد و قصرشيرين با 25 هزارنفر جمعيت نيز از اين معضل مستثني نيست، در سال‌هاي اخير بسته شدن مرز و تعطيل شدن کولبري سبب از دست دادن شغل و درنتيجه افزايش تعداد بيکاران منطقه شده‌است.

به گزارش مهر، باوجود بيکاري و علاقه‌ي مردم منطقه به شغل کولبري، شهرستان قصرشيرين به دليل موقعيت جغرافيايي-اقليمي ويژه، ظرفيت لازم براي گذار از بحران اقتصادي با تکيه بر اقليم منطقه را دارا است. اين شهر مرزي که در فاصله‌ي اندکي از بغداد، يکي از متروپل‌هاي خاورميانه قرار دارد، تقاطع کوهستان و بيابان است و وجود آب و خاک مناسب و به‌ويژه عبور رودخانه‌ي الوند از اين شهر مرزي که سالانه 450 ميليون مترمکعب آب به عراق مي‌فرستد، فرصتي براي کشاورزان منطقه فراهم کرده‌است تا با استفاده از مواهب طبيعي منطقه به احياي کشاورزي روي بياورند. خاک منطقه حاصلخيز است و به دليل توانايي بازدهي بالاي آن در حوزه‌ي کشاورزي، به "خاک طلا" معروف است. کشت مرکبات، خرما، گلخانه و ... رشد و توسعه داشته‌است. آب منطقه در صورت کوريدورچيني قابليت بهره‌برداري بالايي دارد و به دليل گرم بودن اقليم، گسترش نخلستان و ديگر رستني‌ها در سال‌هاي اخير رشد و بازدهي چشمگيري داشته‌است. به گفته‌ي کارشناسان ظرفيت بالاي خاک منطقه توان ايجاد 40 هزار شغل در حوزه‌هاي باغداري، کشاورزي و آبخيزداري را دارد.

شهرستان قصرشيرين در سال‌هاي پس از جنگ از مين‌هاي سطحي مين‌روبي شده‌است، امنيت حاصل از مين‌روبي و اقليم حاصلخيز منطقه مي‌تواند در کنار اشتغال‌زايي، قصرشيرين را به شاهراهي براي ارتباط اقتصادي با کشورها و شهرهاي بزرگ‌تر به‌ويژه بغداد تبديل کند.

استاندار اردبيل خبر داد؛

افزايش 3 برابري سرمايه‌گذاري در شهرک‌هاي صنعتي اردبيل

استاندار اردبيل گفت: سرمايه‌گذاري در شهرک‌هاي صنعتي اين استان طي شش ماهه اول امسال و در مقايسه با مدت مشابه پارسال سه برابر افزايش يافته است.

به گزارش مهر، اکبر بهنام جو در جلسه شوراي اداري استان اردبيل اضافه کرد: امروز با وحدت مسئولان، استان اردبيل تبديل به کارگاه سازندگي شده و اميدواريم با تلاش و کوشش عقب ماندگي هاي ساليان گذشته را جبران کنيم.

وي از حمايت مسئولان براي سرمايه گذاري بخش خصوصي در اين استان خبر داد و تصريح کرد: مسئولان نبايد کار امروز را فردا انجام دهند، با کار و تلاش شبانه روزي مي توان بر مشکلات غلبه کرد و شهدا را خشنود کرد.

استاندار اردبيل با تاکيد بر اينکه مديران دستگاه هاي اجرايي بايد با جديت به مردم خدمت کنند تا فرداي قيامت از شهدا شرمنده نباشيم، با گرامي داشت هفته دفاع مقدس يادآور شد: همه ما مديون شهدا هستيم زيرا هر چه داريم در سايه جانفشاني آنهاست.

بهنام جو افزود: تلاش مي شود با تامين اعتبار مورد نياز موزه و مرکز فرهنگي دفاع مقدس استان اردبيل سال آينده به بهره برداري برسد.

برچسب‌ها:

نظر شما