شناسهٔ خبر: 28308101 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

نهادهاي مالي

صاحب‌خبر -

 خدمات ويژه براي دارندگان کارت خوان هاي بانک ملّي

صاحبان کسب و کار و پذيرندگان پايانه هاي فروش شرکت پرداخت الکترونيک سداد، مي توانند با نصب اپليکيشن و اتوماسيون پشتيباني «پالس» بر روي تلفن همراه خود علاوه بر دسترسي به راحت ترين شيوه ثبت و يادآوري تعهدات مالي، به آساني عملکرد کارتخوان خود را مشاهده کنند.

به گزارش روابط عمومي بانک ملي ايران، پالس، اپليکيشني با ويژگي هاي جذاب و کاربردي است که براي ارايه خدمات پشتيباني به پذيرندگان شرکت پرداخت الکترونيک سداد طراحي شده و افراد مي توانند با نصب اين اپليکيشن، به صورت يکجا به گستره وسيعي از خدمات که پيش از اين عرضه آنها از راه هاي متعددي چون شعب بانکي، وب سايت و تلفن انجام مي شد، دسترسي داشته باشند.

از طريق داشبورد موجود در صفحه اصلي نيز امکان مشاهده کارکرد کارتخوان در روزها و هفته هاي گذشته ميسر است و کاربران مي توانند از گزارش هاي متنوع با امکان جست و جوي پيشرفته بهره مند باشند.

دريادار سياري:

خدمات بانک سپه به نيروهاي مسلح ستودني است

امير دريادار دکتر حبيب اله سياري معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوري اسلامي نقش آفريني بانک سپه در عرصه کلان اقتصادي را اميدآفرين توصيف کرد و گفت: خدماتي که اين بانک به نيروهاي مسلح ارائه داده ستودني و قابل تقدير است.به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني بانک سپه، محمدکاظم چقازردي مديرعامل بانک سپه نيز در مراسم اهداي لوح و تنديس هفته دفاع مقدس به امير دريادار دکتر حبيب اله سياري معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوري اسلامي ضمن تبريک هفته دفاع مقدس از تلاش‌ها و مجاهدت‌هاي نيروهاي مسلح طي 40 سال پيروزي انقلاب خصوصاً 8 سال دفاع مقدس تقدير کرد.وي بابيان اينکه يکي از افتخارات بانک سپه خدمت‌رساني به نيروهاي مسلح است اظهار داشت: اين تلاش‌ها مايه مباهات و افتخار مجموعه بانک سپه به شمار مي‌رود.

تمديد مهلت شرکت در جشنواره حساب‌هاي قرض‌الحسنه بانک ا قتصاد نوين

مهلت شرکت در جشنواره حساب‌هاي قرض‌الحسنه بانک اقتصادنوين تا 27 مهرماه تمديد شد نظر به استقبال هموطنان گرامي از ششمين جشنواره قرعه‌کشي حساب‌هاي قرض‌الحسنه بانک اقتصادنوين، مهلت افتتاح و يا افزايش موجودي اين حساب‌ها تا 27 مهرماه 97 تمديد شد.

به گزارش روابط عمومي بانک اقتصادنوين، مراسم قرعه‌کشي اين حساب‌ها در تاريخ 30 مهرماه 97 برگزار و برندگان خوش‌شانس اين جشنواره معرفي خواهند شد.

شرکت توسعه خدمات کارآفريني بانک مسکن برگزار مي‌کند:

نقش استارت‌آپ‌ها در آينده فناوري‌هاي مالي ديجيتال

پنجمين نشست هم‌انديشي و معرفي فرصت‌هاي کارآفريني حوزه‌هاي ماموريت مرتبط با مسکن و ساختمان، راهداري و بانکداري و پرداخت الکترونيک دوم مهر ماه برگزار مي‌شود.

به گزارش پايگاه خبري بانک مسکن – هيبنا، شرکت توسعه خدمات کارآفريني مسکن که طي يک سال گذشته چهار نشست با موضوع معرفي فرصت‌هاي کارآفريني براي استارت‌آپ‌ها و تيم‌هاي ايده‌پرداز را برگزار کرده است، بنا دارد نشست پنجم خود را با همکاري باشگاه کارآفريني تيوان برگزار کند.موضوع اين نشست «نقش استارت‌آپ‌ها در آينده فناوري‌هاي مالي ديجيتال» است که طي آن دو سخنران اصلي نشست به محورهايي همچون ساختار بازار فناوري نوين مالي، روندهاي جهاني صنعت بانکداري، روندهاي نابودگر و تاثير آنها بر خدمات مالي ديجيتال و نيز نقش پروپتک‌ها در آينده بازار مسکن خواهند پرداخت.در اين نشست علاوه بر سخنراني حميد ياري، مديرعامل شرکت توسعه خدمات کارآفريني مسکن و محمد طهراني، عضو هيات علمي دانشگاه خاتم، پنل تخصصي با حضور صاحبنظران و کارآفرينان در حوزه مرتبط نيز برگزار خواهد شد و شرکت کنندگان مي‌توانند از فرصت پرسش و پاسخ پنل استفاده کنند.

مديرعامل بانک قوامين مطرح کرد:

نا ترازي دارايي و بدهي بانک‌ها با عملکرد نامطلوب حاکميت شرکتي

دکتر تقي نتاج گفت: رفتارهاي دو دهه اخير موسسات پولي و بانکي در اجراي حاکميت شرکتي نتايج خوبي نداشته و منجر به نا ترازي دارايي و بدهي بانک‌ها شده است.

به گزارش روابط عمومي بانک قوامين، دکتر تقي نتاج اظهار داشت: حاکميت شرکتي از سال هاي 1990 تا 2000 ميلادي يعني قريب به سه دهه است که به شکلي جديد و گسترده مطرح شده است. اين موضوع را مي توان ادامه مباحثي از جمله تئوري هاي اداره بنگاه هاي عمومي که تحت عنوان شرکت هاي سهامي عام مطرح شد، دانست و از آنجايي که نظام بنگاه داري در کشورهايي مثل ايران ، مشابه آن روش و مدلي است که در محيط کشورهايي مثل آمريکا انجام شده، بايد بپذيريم که ساختار شرکت ها و بنگاه هاي ما که تحت عنوان سهامي عام معرفي مي شود، به نوعي کپي برداري از نوع شرکت داري در آمريکا است و اين موضوع به اجبار و نه به اختيار صورت گرفته است.

وي افزود: ساز و کارهاي نظارتي و کنترلي رايج در اينگونه محيط ها پاسخگو نيست و آنچه تاکنون اتفاق افتاده، نشان از اين دارد که اغلب موارد هيات مديره با حسابرسان مستقل به عنوان نهاد نظارتي و حتي سهامداران عمده منافعي همسو دارند که نتيجه‌اي جز زيان براي اقتصاد ملي و سهامداران خُرد ندارد. نمونه هايي از اين قبيل نيز در کشور ما رخ داده و برخوردهاي قهري و قانوني محدودي با حسابرسان مستقل نيز صورت گرفت و آنچه در ادامه در يک و نيم دهه اخير اتفاق افتاده به صورت کپي برداري از آمريکا و تحت عنوان حاکميت شرکتي مطرح شده است. مديرعامل بانک قوامين، گفت: بحث کلي حاکميت شرکتي مبني بر اين است که در راهبري بنگاه صرفا به يک عنصر يا رکني واحد به عنوان هيات مديره اتکا نکنيم و بايد اشخاص مختلف و ذينفعان مختلفي در اين فرآيند حاکميت شرکتي مد نظر قرار گيرند.حاکميت شرکتي يعني نگاه جامع تري به بنگاه داشته باشيم و بنگاه را به عنوان يک موجوديت عمومي و متعلق به اشخاص مختلف نگاه کنيم. اگر در کشور با نگاه حاکميت شرکتي در نظام بانکي، موسسات پولي و بانکي اقدام شود، چه در بخش خصوصي يا دولتي مي تواند منجر به اين شود که تمامي حقوق و منافع متنوعي که در بانک ها و موسسات مالي براي ذينفعان وجود دارد به نحو بهتري رعايت شود، به اينصورت که حقوق برخي از اشخاص از سهامداران خُرد تا سپرده گذاران به نفع عده اي خاص ضايع يا مصادره نشود.

نظر شما