شناسهٔ خبر: 28307763 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

وزير نفت:

احتمال احياي سهميه بندي سوخت

صاحب‌خبر -

وي همچنين درباره استفاده از کارت هاي سوخت مهاجر براي قاچاق نيز اظهارداشت: اکنون کارت‌هاي سوخت از مناطق مرکزي براي استفاده در قاچاق سوخت به مرزها منتقل مي شود که در نظر داريم تدابيري را اتخاذ کنيم تا مهاجرت کارت هاي سوخت به نواحي مرزي کمتر شود.

حذف ايران از بازار نفت امکانپذير نيست

وي درباره نتايج نشست الجزاير نيز گفت: حذف نفت ايران در ميان مدت امکان‌پذير نيست؛ اما در کوتاه مدت آمريکايي‌ها مسائلي در ذهنشان هست تا اگر شده حتي براي يک ماه به‌صورت نمادين صادرات نفت ايران را به صفر برسانند، اما اين خواب هيچگاه تعبير نمي‌شود.

وزير نفت با بيان اينکه اوپک سازماني مستقل است و شاخه‌اي از وزارت انرژي امريکا نيست اضافه کرد: صحبت ترامپ که گفت ما امنيت بعضي از کشورهاي منطقه خليج فارس را تامين مي‌کنيم و بقاي عمر آنها بستگي به حمايت دارد بزرگترين توهين به ملت‌ها و کشورهاي دوست آمريکا در منطقه است.

وي افزود: اميدوارم اين کشورها در اقداماتشان نشان دهند که چقدر مستقل هستند.

زنگنه گفت: در نشست بر پايبندي به سهميه‌ها تاکيد شد و موضوع ديگري گفته نشده است.

وي ادامه داد: آنچه که در الجزاير حاصل شد اين بود که هيچ کشوري پاسخ مثبتي به صحبت‌هاي ترامپ نشان نداد؛ تقريبا اوپک و حتي کشورهاي غير عضو اوپک نيز اعلام کردند که اکنون نيازي به افزايش توليد نيست.

اين عضو هيات دولت تصريح کرد: اين دستاورد را اگر نگوييم شکست سخت؛ به‌طور حتم هيچ دستاوردي براي ترامپ نداشته است.

فقط کره جنوبي واردات نفت از ايران را متوقف کرده است

زنگنه درباره توقف واردات نفت ايران از سوي کره جنوبي گفت: برخي کشورها خريد نفت از ايران را کاهش داده‌اند و فقط کره جنوبي براي سه ماه پياپي از ايران نفت نخريده است.

آخرين وضعيت عرضه نفت در بورس

وي درباره عرضه نفت در بورس نيز توضيح داد: سران سه قوه با عرضه نفت خام در بورس موافق اند اما هيات دولت هنوز با عرضه نفت در بورس موافقت نکرده است.

وزير نفت گفت: به دليل حساسيت‌هاي اين موضوع، اعلام شد که به صورت آزمايشي و محدود، عرضه نفت در بورس به ‌صورت 20 درصد ريالي و 80 درصد ارزي باشد و پس ارزيابي نتايج، تصميم بعدي گرفته مي‌شود.اين عضو هيات دولت اضافه کرد: عرضه محموله‌هاي کوچک مشخص است و تا حدود 40 هزار بشکه مي‌توان عرضه کرد.

نظر شما